مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: آن دسته از کسب و کار‌هایی که در اثر شیوع بیماری کرونا در استان دچار آسیب و خسارت شده‌اند در قالب پرداخت تسهیلات حمایت خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی مشاغل روستایی از جمله مراکز اقامتی، بوم گردی و گردشگری و تولید کنندگان شیر و لبنیات دچار رکود شد و فعالان این بخش‌ها را با چالش مواجه کرد.

او ادامه داد: در بخش اقامتی و گردشگری، نگاه روستاییان به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز است تا از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنند که با شیوع ویروس کرونا این فرصت از آن‌ها گرفته شد و بخش قابل توجهی از درآمدی که انتظارش را می‌کشیدند حاصل نشد.

پاک‌فطرت اظهار داشت: قطعا اگر اینگونه مشاغل مورد حمایت قرار نگیرند دیگر امکان ادامه فعالیت برای آن‌ها ممکن نخواهد بود و با تعطیلی آن‌ها فعالان این بخش‌ها به جمعیت بیکار جامعه افزوده می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس افزود: بر همین اساس، دولت طرح حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را در قالب پرداخت تسهیلات در دستور کار دارد که این تسهیلات به کسب و کار‌های روستایی نیز پرداخت خواهد شد.

او گفت: میزان تسهیلات و دیگر جزئیات بزودی اعلام می‌شود.

پاک‌فطرت، درباره اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در روستا‌های این استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، در روستا‌های استان فارس نیز با کوشش شبانه‌روزی بخشداران، دهیاران، شوراها، سمن‌ها، پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشتی و روستاییان، تلاش شد که جلو شیوع این بیماری در این مکان‌ها گرفته شود.

او افزود: طی این مدت در کنار توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین روستاییان، اقداماتی از جمله ارائه آموزش، نصب بنر‌های آموزشی و هشدار دهنده، کنترل مبادی ورودی روستا‌ها در ایام نوروز و جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و ساکن، انجام تست تب سنجی در مبادی ورودی روستا‌ها به ویژه روستا‌های بین راهی، ضدعفونی معابر عمومی روستا‌ها و تعطیلی برخی فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها انجام شد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار