دریافت مشاوره دو هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات تلفنی بهزیستی

دو هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات تلفنی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مشاوره دریافت کردند.

دریافت مشاوره دو هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات تلفنی بهزیستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از اسفندماه پارسال تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر در استان با خط ۱۴۸۰ بهزیستی تماس و مشاوره دریافت کردند.

او افزود: ۴۵ درصد تماس گیرندگان با این خط، در خصوص ویروس کرونا و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس بود.

محمدی اضافه کرد: مشاوران در این مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰، حتی روز‌های تعطیل آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در همه زمینه‌ها به خصوص اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند.

او با اشاره به راه‌اندازی و فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا به منظور شناسایی و غربالگری به موقع اظهار داشت: تمام افراد می‌توانند در این شرایط، با مراجعه به این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی، استرس، اضطراب و موارد دیگر، راهکار‌های علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت کنند.

محمدی گفت: فرد با مراجعه به این سامانه به ۲۱ سوال پاسخ می‌دهد، اگر مشخص شود نمره مرزی بالاتر می‌رود متناسب با مشکلات استرس افسردگی و اضطراب و برای ارزیابی دقیق‌تر ۷ تا ۲۱ سوال دیگر را پاسخ خواهد داد و ارزیابی نهایی مشخص و توصیه‌نامه مرتبط با سطح ارزیابی به او ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار