پرداخت تسهیلات به ۱۵۰ طرح هنرمندان صنایع دستی استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۶۱ هزار میلیون ریال تسهیلات به ۲۸۷ نفراز هنرمندان صنایع دستی استان زنجان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات به ۱۵۰ طرح هنرمندان صنایع دستی استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمندمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۱۲۹ طرح از محل منابع اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی، ۴ طرح ازمحل منابع اشتغال پایدار روستایی ثبت شده در سامانه کارا، ۲ طرح از تفاهم نامه با بانک گردشگری و ۱۵ طرح از محل کمک‌های فنی و اعتباری که با مشارکت صندوق کارآفرینی امید مصوب شد.

او در ادامه بیان کرد: از تلاش برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از هنرمندان صنایع دستی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: سال گذشته تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر، توسعه پایدار روستایی، مشاغل خانگی و گردشگری در حوزه صنایع دستی اختصاص داده شد.

او تصریح کرد: هنرمندانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده اند در رشته‌های ملیله کاری و مسگری، چاقوسازی، چاروق دوزی، گلیم، فرش، صنایع چوبی و میناکاری و ... فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.