بازرس کل آمریکا: بیمارستانهای آمریکا با کمبود شدید تجهیزات و نیروی انسانی مواجهند

بر اساس گزارش بازرس کل دولتی آمریکا، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان‌های سراسر این کشور با کمبود شدید تجهیزات حیاتی پزشکی از جمله کیت‌های آزمایشی و دماسنج مواجهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش دیده بان داخلی دولت آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان‌های سراسر آمریکا با کمبود شدید تجهیزات حیاتی پزشکی – از جمله کیت‌های آزمایشی و دماسنج -- مواجهند و این نگرانی وجود دارد که آن‌ها نتوانند ایمنی مورد نیاز کارکنان بخش درمان و پزشکی را در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تضمین کنند.

ان بی سی نیوز گزارش داد این گزارش نگران کننده که بر اساس گفت‌وگو‌هایی از ۲۳ تا ۲۷ مارس آماده شده، اولین ارزیابی دولتی درباره نحوه مبارزه بیمارستان‌های آمریکا با شیوع ویروس کروناست و گزارش‌های قبلی رسانه‌ها و هشدار‌های کارکنان بخش درمانی آمریکا را تایید می‌کند که نظام خدمات درمانی آمریکا تحت فشار بی سابقه‌ای است.

مسئولان بیمارستانی در آمریکا اعلام کرده اند دستورالعمل‌های ضد و نقیض دولت‌های فدرالی، ایالتی و محلی درباره نحوه استفاده از تجهیزات خودمراقبتی شخصی و مسائل دیگر باعث حسی از سردرگمی، ترس و بی اعتمادی بین کارکنان شده که به دستورالعمل‌های بیمارستانی برای حفاظت از خودشان اتکا دارند. 

در این گزارش که مبتنی بر مصاحبه با مقامات مسئول در ۳۲۴ بیمارستان و شبکه بیمارستانی مختلف است، آمده تجهیزاتی که دولت فدرالی به بیمارستان‌ها داده، بسیار کمتر از نیاز آن‌ها و گاهی غیرقابل استفاده و با کیفیت بسیار پایین بوده است. یکی از بیمارستان‌های مورد بررسی دو محموله تجهیزات خود مراقبتی از آژانس مدیریت اضطراری فدرالی دریافت کرده که تاریخ اعتبار آن‌ها در سال ۲۰۱۰ منقضی شده است. بیمارستان دیگری ۱۰۰۰ ماسک از دولت فدرالی دریافت کرده، با اینکه انتظار می‌رفت این محموله حاوی تعداد بسیار بیشتری ماسک باشد و از طرفی ۵۰۰ ماسک از این محموله صرفا برای کودکان بود و قاعدتا کارکنان بیمارستان نمی‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند.

مقامات ایالتی در آلاباما، کارولینای جنوبی و پنسیلوانیا اعلام کردند محموله‌های پزشکی ارسالی برای آن‌ها نیز تاریخ گذشته بوده است. بر اساس گزارش این بازرس کل، بیمارستان‌ها به بازرسان اعلام کردند آن‌ها حتی دماسنج کافی برای کنترل کارمندان بیمارستان و بیماران ندارند. یکی از بیمارستان‌ها با بیش از ۷۰۰ کارمند تنها یک یا دو دماسنج دارد از این رو قادر به کنترل دمای همه کارکنان خود نیست.

در گزارش بازرس کل دولتی آمریکا همچنین به کمبود شدید کیت‌های آزمایشی تشخیص ویروس کرونا در مراکز درمانی اشاره شده و آمده بیمارستان‌ها با کمبود شدید کیت آزمایش تشخیص کرونا مواجهند و این امر توانمندی آن‌ها را برای بررسی سلامت بیماران و کارکنان بیمارستان محدود کرده است.

در این گزارش همچنین به کمبود شدید دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها اشاره شده و در برخی موارد بیمارستان‌ها مجبور شده اند از یک دستگاه برای دو بیمار استفاده کنند. به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها از تجهیزات کنترل نشده استفاده می‌کنند که نگرانی‌هایی درباره کیفیت و قیمت آن‌ها وجود دارد.

بیمارستان‌های آمریکا علاوه بر کمبود تجهیزات، از کمبود نیروی متخصص نیز با توجه به افزایش بیماران رنج می‌برند. یکی از مدیران بیمارستانی در آمریکا گفت شما می‌توانید هزاران دستگاه اکسیژن تولید کنید، اما به یک ارتش برای مدیریت این تجهیزات و مراقبت از بیماران نیاز دارید.

روسای این بیمارستان‌ها به دفتر بازرسی کل آمریکا اعلام کردند دولت فدرال باید توصیه‌ای را درباره تصمیمات اخلاقی دشوار در خصوص درمان بیماران با منابع محدود و مسئولیت حقوقی که این تصمیم برای پزشکان دارد، ارائه کند. بطور مثال یک مسئول بیمارستانی با توجه به کمبود تجهیزات اصلی مثل دستگاه اکسیژن، نگرانی‌هایی را درباره مسئولیت ناشی از تصمیم گیری درباره استفاده از دستگاه اکسیژن برای بیماران مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا طبل توخالی
آخرین اخبار