در ایام قرنطینه خانگی، ۱۹ برنامه متنوع و مختلف برای کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در کانون پرورش فکری استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد قملکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: این مرکز در تلاش است زمینه پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان را به شیوه‌هائی مختلف فراهم کند تا برای نسلی انقلابی و همگام با بیانیه گام دوم انقلاب همچنین تربیت انسان‌های اجتماعی، متعادل و رشد یافته قدم بردارد.

سید محمد قلمکاریان افزود: برگزاری ۶۳ کارگاه شعر برای ۱۳۹ عضو ثابت، برپایی ۴۳ کارگاه داستان برای ۱۱۵ عضو ثابت، برپایی ۲۲ کارگاه نوشتن خلاق با شرکت ۶۶ عضو ثابت و برپایی ۲۹ انجمن ادبی برای حدود ۸۰ عضو ثابت از جمله برنامه‌هایی است که مجازی در کانون پرورش فکری تاکنون برگزار شده است.

او افزود: با تلاش ۱۱ نفر از مربیان اداره کل کانون پرورش فکری ۹ کارگاه شعر، ۹ کارگاه داستان سرایی، ۵ کارگاه نوشتن خلاق درحال برگزاری است.

سیدمحمد قلمکاریان گفت: طرح پیک امید به صورت مجازی در صفحه‌ای در پرتال رسمی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir و پایگاه‌هایی که در شبکه‌های پیام رسان با هشتگ‌هایی با عنوان‌های #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید طراحی شده و در دسترس کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان قرار گرفته اند اجرا شده که تاکنون در قالب این طرح ۵۹۹ اثر دریافتی از مراکز در قالب فیلم‌های آموزش کاردستی تهیه شده است.

او افزود: همچنین ۵۰ اثر برای آموزش قصه گویی، ۱۹ اثر در قالب بازی و سرگرمی، ۱۳ اثر به عنوان معرفی کتاب، ۱۲ اثر برای ترویج کتابخوانی، ۳۸ فیلم آموزش نقاشی خلاق، ۱۹ اثر آموزش عروسک سازی در قالب کلیپ‌های آموزشی در مراکز کانون تهیه و تولید شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: همچنین تاکنون ۴ اثر برای آموزش خط نقاشی، ۱۵ اثر آموزش طرح ادبی، ۸ اثر شعر خوانی، ۶ اثر در زمینه داستان نویسی و ۶ فیلم انیمیشن در مراکز مختلف کانون تهیه شده است.

سید محمد قملکاریان افزود: همچنین در بخش‌های آموزش هنر‌های دستی و آشنایی با قرآن کریم ۸ اثر در مراکز کانون تهیه و ارسال شده است و ۶ فیلم کوتاه هم برای بارگزاری در پرتال پیک امید در مراکز مختلف این استان تهیه و به اداره کل کانون پرورش فکری ارسال شده است.

او همچنین از طراحی واجرای برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان جهت پشت سرگذاشتن دوران قرنطینه خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل فراخوان استانی فرهنگی هنری، بازی سازی و فراخوان استانی ادبی طنز نقل سپید خنده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.