با موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا در ژاپن، مقامات بهداشت توکیو هشدار می‌دهند با کمبود شدید تخت بیمارستانی و تجهیزات در این زمینه روبرو هستند که ممکن است سبب فروپاشی نظام سلامت این شهر گردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال آغاز موج جدیدی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در ژاپن، دولت این کشور در حال آماده سازی خود برای اعلام وضعیت اضطراری است، و این در حالی است که مقامات بهداشت و کادر درمان توکیو، پایتخت این کشور، درباره کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات لازم و احتمال فروپاشی نظام سلامت این شهر هشدار می‌دهند.

به نوشته رویترز، بحران در حال حاضر در بیمارستان عمومی «ایجو» در مرکز توکیو گزارش شده که در دو هفته گذشته ۱۴۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را پذیرش کرده و از میان آن‌ها ۴۴ نفرشان دکتر، پرستار و سایر اعضای کادر درمانی بودند. در روز‌های اخیر این بیمارستان بر روی در‌های خود اطلاعیه‌هایی مبنی بر پر شدن ظرفیت نصب کرده است.

این در حالی است که با انتقال یک بیمار کرونایی به یک بیمارستان دیگر آلودگی به آن مرکز نیز سرایت کرده و بنابر اعلام مقامات بیمارستان تعدادی از افراد در بیمارستان‌های دیگر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

علی‌رغم آنکه در مقایسه با چین و کره جنوبی که در همسایگی ژاپن قرار دارند این کشور آمار بسیار کمتری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرده، اما کمبود تجهیزات و لباس و حتی کادر درمان باعث شده سناریو‌هایی مانند بیمارستان ایجو در سراسر توکیو مطرح شود.

یک متخصص بیماری‌های عفونی در یک بیمارستان بزرگ در توکیو در این خصوص گفت: «می‌توانستیم یک بخش را به‌طور کامل تخلیه کنیم و از آن فقط برای بیماران کرونایی استفاده کنیم، اما این بدان معنی بود که بیماران دیگر (با مشکلاتی غیر از کرونا) باید به جای دیگری منتقل می‌شدند. اگر هم این کار را نکنیم، به شیوع ویروس در سراسر بیمارستان منجر خواهد شد و نظام درمانی ما فرو خواهد پاشید.»

آمار رسمی هم بیانگر همین داستان است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی دولت ژاپن تاکنون ۳۶۵۴ نفر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بنابر اعلام فرماندار توکیو بیش از هزار نفر در این شهر بستری هستند. همین آمار نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان در ژاپن دو برابر شده است.

آلودگی به ویروس کرونا در شهر متراکمی مانند توکیو با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت خطرناک به نظر می‌رسد. ژاپن که در میان کشور‌های دیگر جهان با بیش از ۳۶ میلیون فرد بالاتر از ۶۵ سال جزء جمعیت کهنسال به شمار می‌رود در صورتی که نتواند به موقع و درست عمل کند با مشکل بزرگی روبرو خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار