رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شش بیمار کرونایی دیگر در جهرم به بهبودی کامل رسیده و از قرنطینه خارج شده اند.

محمد رحمانیان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در جهرم، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان که درمان قطعی و از قرنطینه خارج شده اند ۲۳ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیماران پس از دریافت درمان‌های اولیه و بهبودی از بیمارستان به قرنطینه خانگی انتقال می‌یابند و ادامه درمان در خانه صورت می‌گیرد.

او با اشاره به مدت زمان قرنطینه مبتلایان به کرونا ویروس بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، گفت: از روز اول درمان، قرنطینه بیماران آغاز می‌شود و تا ۱۴ روز ادامه دارد.

به گفته رحمانیان پس از اتمام ۱۴ روز مجددا از بیمار قرنطنه شده در خانه نمونه گرفته می‌شود. اگر جواب نمونه مثبت بود بیمار برای یک هفته دیگر می‌بایست در قرنطینه بماند. این کار تا زمانی ادامه دارد تا جواب نمونه نهایی منفی اعلام شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: گرفتن نمونه در چند نوبت از بیماران قرنطینه شده در خانه، به خاطر اطمینان از عدم انتقال بیماری به دیگران است.

به گفته شاپور شادمند، قبل از ترخیص بیمار از بیمارستان، شرایط نگهداری بیمار توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه بررسی و در صورت تایید آنان بیمار در خانه نگهداری می‌شود.

او افزود: بیمارانی که شرایط قرنطینه خانگی را ندارند در بیمارستان مانده یا به نقاهتگاه انتقال می‌یابند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.