رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از حضور ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی در جشنواره مجازی بهاره خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در نشست خبری با موضوع جشنواره فروش اینترنتی و پویش از خانه بخریم اظهار کرد: جشنواره‌ای اواخر سال تحت عنوان جشنواره مجازی بهاری برگزار شد که سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه افلاین داشت.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، ترغیب مردم به خرید‌های اینترنتی و فروش کالا‌های فروشگاه‌هایی است که در دوران کرونا با رکود مواجه شده بودند.

رهبری بیان کرد: طبق آمار اولیه ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شده است و ۱ هزار و ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی در سایت ثبت نام کردند که با توجه به سوابق کاری آن‌ها  ۳۱۹فروشگاه اینترنتی برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.

وی بیان کرد: ۵ تا ۶ هزار واحد صنفی آفلاین  نیز از طریق فروشگاه‌های اینترنتی در جشنواره حضور داشتند که اغلب آنها فروشگاه‌های پوشاک، لوازم خانگی و خشکبار بودند که بیشترین ضرر را در دوران کرونا شاهد بودند.

رهبری بیان کرد: در این جشنواره از سوی فروشگاه‌های اینترنتی به صنوف آفلاین خدماتی مانند ثبت نام و غرفه رایگان و تخفیف دریافت کارمزد و آموزش فروش اینترنتی داده شد و از سوی دیگر فروشگاه‌های اینترنتی نیز از خدماتی بهرمند شدند.

رهبری بیان کرد: از سوی دولت اینترنت رایگان در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفت و هزینه اینترنت افرادی که به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند نیز صفر بود.

وی افزود: برای خریداران نیز مزایایی در نظر گرفته شد و جوایزی به خریداران اهدا شد و ۴ شب در برنامه فرمول یک شبکه اول سیما مراسم قرعه‌کشی انجام شد.

وی افزود: آقای نهاوندیان با وزیر راه مکاتبه‌ای داشتند تا در دوران کرونا که میزان تردد‌های کاهش پیدا کرده است، حمل بار کاهش پیدا نکند و ادامه داشته باشد. همچنین با وزیر ارتباطات برای افزایش ظرفیت پست انجام شد که بخشی از آن محقق شده است.

وی افزود: به تاکسی‌های اینترنتی که در دوران کرونا درآمد آن‌ها کاهش پیدا کرده است مجوز حمل بار داده شود که این کار عملیاتی شده است.
رهبری بیان کرد: با شرکت پست مذاکره شده است تا برای ارسال بسته‌های پستی تخفیف بیشتری در نظر گرفته شود در حال حاضر شرکت پست برای ارسال بسته‌های پستی ۲۰ درصد تخفیف در نظر می‌گیرد که پیشنهاد دادیم این تخفیف به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: سندی بهداشتی برای ارسال بسته‌های پستی در نظر گرفته شده است که برمبنای آن باید الزام بهداشتی در زمان بسته بندی، حمل و ارسال کالا‌ها در نظر گرفته شود، برای فروشگاه‌ها اینترنتی امکان عرضه اقلام بهداشتی فراهم شود، توصیه بهداشتی به خریداران داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار