معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با اقدامات پیشگیرانه و لایروبی رودخانه‌ها و هشدار به کشاورزان همه دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و امدادی برای تغییرات جوی روز‌های آینده آماده باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی دو فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، راهداری، هلال احمر، اورژانس باید در روز‌های آینده در آمادگی کامل باشند تا غافلگیر نشویم.

فرخزاد افزود: در شرایطی که هواشناسی از چند روز قبل هشدار‌های لازم را می‌دهد دیگر کوتاهی از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و با شناسایی نقاط حادثه خیز باید بتوانیم با کمترین مشکل از تغییرات شرایط جوی عبور کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز طبیعت بسیاری از مسیر‌های منتهی به چشم انداز‌های طبیعی و بوستان‌ها و باغستان‌ها مسدود شد و برخی مسیر‌ها نیز با خاکریزی برای تردد ممنوع شده که باید برای بازگشایی آن‌ها اقدام شود تا در صورت بارش شدید شاهد سیلاب در این مناطق نباشیم.

فرخزاد یادآور شد: مشکلات زیرگذر پلی وینا، بند ارنجک و تعمیر دریچه‌های آن در اولویت قرار گیرد و برای بازگشایی مسیل‌ها هم اقدام شود.

او بیان کرد: با شناسایی نقاط بحرانی باد در برخی کار‌ها بازنگری کرده و نقاط آسیب پذیر را اصلاح کنیم تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

فرخزاد اظهارداشت: ضمن بازدید از حریم رودخانه‌ها در صورت مشاهده تصرف غیرقانونی با کمک دستگاه قضائی برای رفع تصرف و آزادسازی حریم‌ها اقدام شود.

فرخزاد اضافه کرد: برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی از سوی جهاد کشاورزی استان اقدامات خوبی شده، اما با اطلاع رسانی بیشتر باید کشاورزان را در جریان تغییرات شرایط جوی و سرمازدگی قرار دهید تا آماده مقابله با حوادث احتمالی باشند.

او گفت: هشدار‌های لازم به کشاورزان، باغداران، صاحبان استخر‌های پرورش ماهی، زنبورداران، دامداران و گلخانه داران داده شود تا در صورت کاهش دما و بارش‌های زیاد بتوانند فعالیت خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.