نامه هزاران نفر از جامعه علوم بهداشت کشور به رهبر معظم انقلاب

هزاران نفر از جامعه علوم بهداشت کشور در نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتند: تمام امید ما افزایش نگاه پیشگیری محور براساس سند ملی سلامت ابلاغی حضرتعالی است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،همزمان با روز جهانی بهداشت، هزاران نفر از جامعه علوم بهداشت کشور به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند.

متن نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری

سلام علیکم
با احترام و تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید؛ مرقومه حاوی پیام مهربانانه و سرشار از امید حضرتعالی، در رابطه با طرح غربالگری بیماری کرونا، جامعه بهداشتی کشور را که از همان ابتدای بروز این بیماری دوشادوش سایر خدمتگزاران عرصه سلامت، بی هراس قدم در ورطه این میدان سخت گذاشته و از هیچ کوششی برای مبارزه با این بیماری منحوس دریغ نکرده بودند، سراپا شوق و اشتیاق کرد و خستگی این روز‌های نفس گیر و رنجآور را از جسم و روانشان سترد.

همزمان با روز جهانی بهداشت و تبلور دستاورد‌های ارزشمند بهداشت ایران در چهار دهه انقلاب اسلامی ایران، جامعه علوم بهداشتی کشور شامل بهورزان، مراقبین سلامت، کاردانان، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری رشته‌های بهداشتی و ... در کنار کادر درمان از دورترین مناطق روستایی تا بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی هم و غمّشان را در پیشگیری و عدم ابتلای هموطنان عزیزمان به ویروس کرونا قرار دادند و در این روز و شب‌های نفس گیر، علاوه بر طرح بزرگ غربالگری و بیماریابی اولیه مبتلایان، با آموزش خود مراقبتی و آگاهی بخشی برای اتخاذ رفتار پیشگیرانه، گندزدایی و کنترل عفونت، بررسی‌های همه گیر شناسی (اپیدمیولوژیک)، پیگیری روزانه افراد مشکوک، مراقبت از بیماران ترخیص شده از بیمارستان، تولید محتوا و یافته‌های علمی بهداشتی و ... به دور از هیاهوی رسانه ای، شبانه روز تلاش می‌کنند تا بار بیماری کاهش یابد، از مراجعه به بیمارستان‌ها (که عامل مهمی در کنترل بیماری است) کاسته شود، از تحمیل هزینه‌های سرسام آور درمان به دولت و مردم جلوگیری گردد، فشار روانی ناشی از این ناخوشی تقلیل یابد و از همه مهمتر مردم عزیز کشورمان کمتر به این بیماری مبتلا شوند؛ گرچه در این مسیر پر فراز و نشیب شماری از آنان، خود گرفتار این بیماری شدند.

در این مبارزه با ویروس منحوس، کادر بهداشتی کشور نیز در کنار کادر درمان همیشه در حال فعالیت هستند و تمام امیدشان اصلاح سیاست‌های کشور و افزایش نگاه پیشگیری محور براساس سند ملی سلامت ابلاغی حضرتعالی است.

با وجود مشکلات متعدد صنفی و شغلی برای جامعه علوم بهداشتی، امضا کنندگان این نامه (اعضای جامعه بزرگ بهداشتی کشور) خود را سربازان کوچک شما و خادمان ملت در عرصه سلامت می‌دانند و از اینکه حضرتعالی را همراه و همدل خود در گفتار و رفتار می‌بینند بسیار خرسندند؛ و به شما اطمینان خاطر می‌دهند تا کنترل کامل اپیدمی این بیماری همچون روز‌های سخت سیلاب و زلزله‌های سال ۹۸، امورات بهداشتی برای میلیون‌ها زائرین اربعین و... با مشارکت و همدلی آحاد مردم و سایر خدمتگزاران سلامت، از هیچ کوششی دریغ نورزند و به هیچ عنوان از شتاب تلاش‌های همه جانبه در پیشگیری و کنترل این بیماری کاسته نشود.

جامعه علوم بهداشتی کشور- ۱۸ فروردین ۹۹

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار