مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: پایه سکو (جکت) فاز ۱۱ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی اوایل امسال در خلیج فارس نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از نصب پایه سکو یا جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی در اوایل امسال در آب‌های خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: پس از نصب جکت، عملیات حفاری این فاز آغاز می‌شود.

او افزود: ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی پارسال به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه بخش دریایی میدان مشترک پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ سال ۹۸ به پایان رسید، ادامه داد: ۶ سکوی فاز‌های ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پارسال نصب شد و چهار سکو از این تعداد عملیاتی شده است.

مشکین فام، درباره راه‌اندازی دو سکوی باقی‌مانده هم با یادآوری اینکه حداکثر زمان برای راه‌اندازی سکو‌ها دو هفته است و شرکت نفت و گاز پارس در این زمینه رکورددار است، افزود: راه‌اندازی دو سکوی باقی‌مانده (A , C ۱۳) به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمی تأخیر انجام می‌گیرد.

او با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان گفت: تجمع تعداد زیادی از افراد روی شناور به صلاح نیست و تلاشمان بر این است با حداقل افراد این سکو‌ها راه‌اندازی شود که این موضوع سبب طولانی شدن کار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره پالایشگاه فاز ۱۴ هم توضیح داد: بخش دریایی این فاز پارسال تکمیل شد و تلاش می‌کنیم ردیف نخست شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز تا پایان امسال عملیاتی شود.

مشکین فام درباره اینکه پیش از این پایان سال ۹۸ برای نصب این جکت عنوان شده بود، گفت: شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین دلیل تأخیر در نصب این جکت در روز‌های پایانی پارسال بوده است.

او، درباره میدان مشترک گازی فرزاد هم بیان کرد: شرکت پتروپارس قرار است برنامه‌های خود را برای توسعه این میدان ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، درباره مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در سال ۹۹ هم گفت: برای اجرا و تکمیل فعالیت‌های باقی‌مانده پارس جنوبی که در قالب ۲۲ طرح از سوی وزیر نفت تعیین شده، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مشکین فام افزود: این شرکت افزون بر این فعالیت‌ها، ۱۵ طرح دیگر را نیز در دست اجرا دارد که با فعالیت‌های تعیین‌شده، مجموع آن به ۳۷ طرح می‌رسد.

او، از تکمیل بندر صادراتی تنبک به‌عنوان یکی از طرح‌های این شرکت در سال ۹۹ نام برد و عنوان کرد: این بندر شامل تأسیسات انبار، پایانه صادراتی گوگرد، اسکله صادراتی ال‌پی‌جی و... است که باید تکمیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.