مديركل انتقال خون فارس با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: اهداکنندگان خون با اهدای خون خود نجات‌دهنده زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به کمبود خون و ذخایر خونی، به دنبال شیوع کروناویروس و نگرانی افراد از مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون، از مردم فارس خواست سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و بصورت مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه و این سازمان را برای ارایه خدمات رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یاری کنند.

او تاکید کرد: به همه شهروندان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می‌دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی‌شود.

ترابی اظهارداشت: افراد در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و قبل از اهدای خون نیز با حضور پزشکان سازمان انتقال خون معاینه می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های استان و کلانشهر شیراز آماده خون گیری از اهدا کنندگان است و اهدا کنندگان خون می‌توانند علاوه بر اهدای خون مصرفی در صورت تمایل اهدای پلاکت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.