پارسال در مجموع بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و بر اثر آن حدود ۳.۴ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد منابع برقدار و مابقی آن شامل ۶۷ درصد منابع غیربرقی است.

او بر جدیت این شرکت در برخورد با متخلفان و حفر چاه‌های غیرمجاز به ویژه در دشت‌های شرقی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده در کردستان تعداد هفت هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و اطلاعات آن ثبت و بروزرسانی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری کنتور‌های هوشمند آب در استان تا پایان اسفند پارسال تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی آب و برق بر روی چاه‌ها نصب شده است.

مومن‌پور اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲ مورد آن در دشت‌های شرقی استان نصب و بیش از ۹۰ درصد منابع آبی برقدار را در این منطقه پوشش داده است و از این آمار ۵۰ دستگاه آن در سال ۹۸ نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.