تا کنون نزدیک به ۱۸۹ هزار و ۷۵۰ عدد ماسک و دو هزار و ۸۰۰ عدد گان در مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قهرمان آماره مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تقاضای ماسک، با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در این مراکز آغاز شد.

او افزود: تا کنون ۱۸۹ هزار و ۷۵۰ عدد ماسک و دو هزار و ۸۰۰ عدد گان در مراکز فنی و حرفه‌ای استان تولید شده است.

آماره اضافه کرد: هم اکنون ۳۰ مرکز دولتی و غیردولتی با حضور ۲۷ نفر در مراکز دولتی و ۲۸ نفر در مراکز غیر دولتی (آموزشگاه‌های آزاد) در حوزه تولید ماسک و گان فعال هستند.

او ادامه داد: ماسک و لباس بیمارستانی تهیه شده در این مراکز به مرکز پرتودهی گاما در استان برای استریل شدن تحویل داده می‌شود.

آماره گفت: پس از استریل شدن و بسته بندی ماسک‌های تولیدی که دو و سه لایه و قابل شست و شو هستند، که در مراکز توزیع و داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا به عنوان مرجع جمع‌آوری ماسک‌های تولیدی در مؤسسات، کارگاه‌های خانگی و مراکز مختلف برای ارسال به مرکز پرتودهی است افزود: تا کنون بیش از ۹ هزار ماسک از مراکز مختلف جمع آوری و به مرکز پرتو دهی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار