استاندار البرز گفت: صادرات البرز در سال ۹۸ حدود ۷۲ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیز الله شهبازی استاندار البرز گفت: صادرات البرز در سال ۹۸ حدود ۷۲ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

شهبازی افزود: در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ نرخ مشارکت االبرز نسبت به متوسط کشوری بالا‌تر است و نرخ اشتغال استان نیز ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

او گفت: نرخ بیکاری نیز در البرز ۲.۷ درصد کاهش داشته و اشتغال ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

استاندار البرز با بیان اینکه طرح زوج و فرد  از ساعت ۱۵ الی ۲۲ با هدف کاهش چرخه شیوع ویروس کرونا تا ۳۰ فروردین ادامه دارد افزود:  از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به نسبت سال قبل ۶۱ درصد کاهش تصادفات خسارتی در البرز را شاهد بودیم و در تصادفات منجر به فوت درون شهری ۸۳ درصد و برون شهری ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

شهبازی گفت: باید تدابیری نیز اتخاذ شود تا گره از مشکلات بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان باز شود، چراکه آن‌ها در این شرایط سخت به کمک ما آمدند.
او با بیان اینکه وضعیت استان در غربالگری سبز است، افزود: اکنون کرونا پشت در خانه‌ها است و باید همچنان تدابیر لازم را برای مدیریت این ویروس داشته باشیم.
شهبازی افزود: تا ۲۳ فروردین ماه طرح فاصله گذاری اجتماعی با همین روند ادامه دارد، پس از این تاریخ صنوف دارای ریسک پایین با کنترل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: مدارس استان نیز تا ۳۰ فروردین تعطیل است و از این تاریخ به بعد نیز دوباره تصمیم گیری خواهد شد و در خصوص اماکن زیارتی نیز پس از ۳۰ فروردین اعلام نظر می‌شود.
شهبازی افزود: ساعت کاری ادارات نیز تا ۳۰ فروردین از ۷ الی ۱۴ با دو سوم کارمندان می‌باشدو  همچنان محدودیت تردد خودرو از سایر شهرستان‌ها وجود دارد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.