کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس از خواسته وزیر بهداشت این کشور از بازیکنان برای کاهش دستمزدشان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، وین رونی بازیکن فعلی تیم فوتبال دربی کانتی از مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس که از بازیکنان خواسته برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا دستمزد‌های خود را کاهش دهند، به شدت انتقاد کرد.

روز پنجشنبه وزیر بهداشت انگلیس، هانکوک اظهار داشت که بازیکنان فوتبال باید در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا نقش داشته باشند، و دستمزدهایشان را کاهش دهند.

روز جمعه، لیگ برتر انگلیس با انجمن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال (نمایندگان بازیکنان لیگ) مذاکراتی را برگزار و در نتیجه از بازیکنان دعوت کرد تا دستمزد خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

وین رونی در این باره بیان کرد: اگر دولت از من خواسته بود که از پرستاران حمایت مالی کنم یا دستگاه‌های ونتیلاتور (اکسیژن رسان) بخرم، با کمال افتخار این کار را می‌کردم، به شرطی که می‌دانستم پولم به کجا می‌رود. شرایط و وضعیت من به من این امکان را می‌دهد که چیزی اهدا کنم. همه بازیکنان فوتبال در شرایط یکسانی نیستند.

او افزود: با این وجود ناگهان تقاضای کاهش ۳۰ درصدی حقوق مطرح شده است. چرا بازیکنان ناگهان تبدیل به سپربلا شدند؟ آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاد شرم آور است. اولین چیزی که مت هانکوک وزیر بهداشت گفت این بود که بازیکنان لیگ برتر باید حقوق خود را کاهش دهند. او قرار بود آخرین اخبار درباره جدی‌ترین بحرانی که ما در زندگیمان با آن روبرو هستیم به مردم بگوید، چرا مسئله حقوق بازیکنان حتی در ذهن او بود؟ آیا او مذبوحانه می‌خواست توجه مردم را از نوع برخورد دولت با این بیماری به چیز دیگری منحرف کند.

بازیکن سابق منچستریونایتد همچنین تصمیم سران لیگ برتر را برای انجام مذاکرات پشت پرده با بازیکنان برای کاهش دستمزد‌ها را عجیب عنوان کرد و گفت این تصمیم‌ها باید علنی می‌شد.


بیشتر بخوانید: اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۸:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به این میگن آزادی بیان
آخرین اخبار