شهردار تبریز با اشاره به ضدعفونی معابر گفت: آتش نشانی شهرداری تبریز از ابتدا در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارد و شهرداری مواد ضدعفونی مورد نیاز برای اکیپ‌های سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و هیئت‌های خودجوش مردمی را تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، شهین باهر شهردار تبریز در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری تبریز جزو اولین شهر‌ها بود که ضدعفونی معابر را آغاز کرد افزود: آتش نشانی شهرداری تبریز از ابتدا در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارد، ضمن اینکه شهرداری مواد ضدعفونی مورد نیاز برای اکیپ‌های سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و هیئت‌های خودجوش مردمی را تامین کرده است.

شهردار تبریز به برخی اقدامات شهرداری در مقابله با کرونا  اشاره کرد و گفت: شهرداری در ضدعفونی معابر، اقدامات فرهنگی و آموزشی، خدمات شهری و نظافتی، تونل‌های هوشمند ضدعفونی و... اقدام کرده است و ضمن بخشش دو ماهه اجاره املاک شهرداری، با همکاری خیریه‌ها هم برای تامین اقلام معیشتی آسیب دیدگان از کرونا اقدام کرده است.

او از طراحی و ساخت تونل‌های هوشمند ضدعفونی در ماشین سازی تبریز و خریداری آن‌ها توسط شهرداری خبر داد و گفت: این تونل‌های هوشمند در ورودی بانک‌ها و ادارات پرتردد نصب خواهد شد.

شهین باهر با اشاره به اینکه یک سوم کارمندان شهرداری به صورت چرخشی در محل کار حضور دارند، گفت: بخش‌های خدماتی، نظافتی و آتش نشانی شامل شیفت کاری نیستند و فعالیت آن‌ها چندین برابر قبل شده است.

شهردار تبریز، با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم این تهدید را به فرصتی برای تبریز تبدیل کنیم، افزود: باید آسفالت اساسی خیابان‌ها در این ایام خلوت انجام شود تا برنامه‌های سال ۹۹ با فرصت بیشتری اجرا شود.

بدر شکوهی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه مباحث فرهنگی کرونا، مداخلاتی در ستاد استانی صورت گرفته است، گفت: سازمان‌های مردم نهاد در راستای مبارزه با کرونا بسیج شدند و به فعالیت آن‌ها سمت و سو داده شد.

او با بیان اینکه در بحث مسایل فرهنگی و اجتماعی، سازمان‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: در این مجموعه‌های فرهنگی و هنری، به تناسب جامعه هدف، تولید محتوا صورت گرفته است که مسابقات نقاشی و کتابخوانی و... از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و هنری گفت:ماندن مردم در خانه در روز  ۱۳ فروردین  به واسطه فرهنگسازی‌های مختلف و کمپین‌های فضای مجازی و... بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.