مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: احتمال نیمه تمام ماندن لیگ خیلی کم است و هنوز امکان برگزاری مسابقات را داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره شرایط آغاز مجدد مسابقات اظهار  داشت: همانطور که پیش از این گفتم هنوز ۲ موضوع برای ما مجهول است که یکی از آن‌ها تایید ستاد مبارزه با کرونا است که باید به ما مجوز لازم برای برگزاری ادامه مسابقات را بدهد، اما هنوز زمانی را برای آغاز مجدد لیگ تعیین نکرده است. موضوع دیگر تاریخ برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که تقویم مسابقات داخلی ما را تحت شعاع قرار می‌دهد.   اگر تاریخ برگزاری مسابقات مشخص شود ما می‌توانیم برای ادامه مسابقات برنامه ریزی کنیم و این کار انجام شدنی است.  

مهدی در پاسخ به این سوال که در صورت آغاز مجدد مسابقات لیگ بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود گفت: حضور یا عدم حضور تماشاگران به چگونگی کنترل و مدیریت ویروس کرونا برمی گردد. هر چند برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران لطف چندانی ندارد، اما کمک می‌کند مسابقات به پایان برسد.


بیشتر بخوانید: فتاحی: سپاهان می‌تواند فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس جبران کند/ مخالف برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا هستیم


مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ  در خصوص جلسه روز گذشته خود با صادق درودگر گفت: بیشتر برای تبریک سال نو بود و درباره چند مبحث کلی حرف زدیم. بحث‌های اقتصادی و قرارداد بازیکنان و مربیان در صورت برگزار نشدن ادامه لیگ از نگرانی‌های درودگر است و ما هم مانند تمام دنیا از وضعیتی که ایجاد شده نگران هستیم.  

اگر فیفا یا AFC برای پایان مسابقات و نتایج لیگ‌ها پروتکلی را در نظر بگیرد آیا شما از آن تبعیت می‌کنید؟ مهدی در پاسخ به این سوال گفت: بدیهی است که اگر فیفا و AFC آیتمی را ابلاغ کنند، ما از آن تبعیت می‌کنیم و باید این کار را انجام دهیم.  

او در  پاسخ به این سوال که ایا ممکن است لیگ بدون مشخص شدن قهرمان به پایان برسد گفت: احتمالش خیلی کم است، اما هنوز به آن مرحله از فشردگی و عدم برگزاری مسابقات نرسیدیم. هنوز امکان برگزاری مسابقات را داریم و تا زمانی که این امکان را داریم اجازه دهید روی همین سکو بایستیم. بحث تعطیلی لیگ برای وقتی است که شیوع این ویروس خیلی زیاد شود که خدا کند به خاطر سلامت مردم هم که شده این اتفاق نیفتد.


بیشتر بخوانید: واکنش عضو کمیته فوتسال به برگزاری رقابت‌های جام حذفی


مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ  در واکنش به تعطیلی یک ماهه مسابقات و تمرینات تیم‌ها و این که در صورت برگزاری ادامه لیگ به تیم‌ها فرصتی برای آماده سازی داده می‌شود گفت: این موضوع فنی است و طبیعتا غیر از این نمی‌تواند باشد. مگر می‌شود بازیکنی که یک ماه از مسابقات دور بوده و در خانه تنها تمریناتی برای آمادگی بدنی دارد را بلافاصله وارد مسابقات کنیم؟ طبق اصول فنی باید این اتفاق بیفتد و ما باید فرصتی را برای این کار در برنامه ریزی هایمان در نظر بگیریم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.