معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی به استان‌های درگیر سیل در طول عید نوروز توضیح داد.

امدادرسانی به ۲۵ استان درگیر سیل در عید نوروز/ جاده‌های کشور در عید 99 هیچ حادثه‌ای نداشتندحامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به گزارشات امدادرسانی  در استان‌های درگیر حوادث جوی و سیل اظهار کرد: پیش از تعطیلات نوروز و با توجه به وضعیت آب و هوایی و گزارشات هواشناسی به استان‌هایی که درگیر سیل نوسانات جوی بودند هشدار‌های لازم داده شد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های امداد و نجات استان های درگیر از طریق مرکز استان و ضمن ارتباط گیری با سازمان هواشناسی و آب و هوایی  برای حوادث جوی آماده باش بودند.

سجادی با اشاره به امدادرسانی در استان‌های مختلف گفت: برای امدادرسانی بهتر در استان‌هایی که درگیر حوادث جوی بودند بالگردهایی تهیه شد، همچنین علاوه بر آن در استان‌های معین هم یک فروند بالگرد مستقر شد و شارژ انبارهای امدادی و اقلام غذایی مورد نیاز این استان‌هایی که در معرض خطر بودند تامین شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با  بیان اینکه در ۲۵ استان کشور شرایط جوی نامناسب بود، گفت:  نیرو‌های عملیاتی ما در این استان‌ها وارد عمل شدند و ۱۷۳ محور شهری و روستایی را تحت امدادرسانی قرار دادند.

امدادرسانی به  ۲۸ هزار نفر در استان‌های درگیر سیل 

وی ادامه داد:  در ۲۵ استان درگیر به  ۲۸ هزار نفر خدمات امداد رسانی ارائه شد و ۵ هزار نفر تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند، همچنین  ۱۳۹ نفر هم توسط بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

سجادی ادامه داد: بیش از هزار و ۹۳۵ نفر در غالب ۳۸۷ تیم کار امداد رسانی را انجام دادند و آب ۲۰۰ واحد مسکونی تخلیه شده و ۲۹ دستگاه که در داخل آب بودند رهاسازی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان امدادرسانی‌ها بیش از استان‌های دیگر بود، زیرا وضعیت این استان‌ها شدیدتر از استان‌های دیگر بود و طی جلسات ویدیو کنفرانس روند امدادرسانی‌ها تحت نظر قرار گرفتند.

وی گفت: در مجموع ۸۷۸ دستگاه چادر  هفت هزار و ۹۱۷ تخته پتو، ۴ هزار و ۴۹۰ تخته موکت، ۲ هزار و ۵۶۵ کیلو نایلون و ۳ هزار ۶۵۵ قوطی کنسرو  میان افراد درگیر در سیل توزیع شدند.

سجادی بیان کرد:  همچنین ۵هزار ۴۷۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۳۹۸ بسته غذایی یک ماهه میان آسیب دیدگان توزیع شد؛ البته هم اکنون امدادرسانی و لکه گیری‌ها در استان‌های کرمان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حال انجام است، اما خوشبختانه میزان مصدومان و حوادث نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی در جاده‌ها گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ترددی  مشکل خاصی در حوزه امداد و نجات جاده‌ای نداشتیم، اما با این وجود ۵۶۰ پایگاه ثابت فعالیت جاده‌های کوهستانی و ساحلی را رصد می‌کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار