مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از جوی نسبتا پایدار با افزایش نسبی دما در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، طی امروز تا ظهر فردا (دوشنبه ۱۸ فروردین) جوی نسبتاً پایدار با وزش باد ملایم و آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما در سطح استان اردبیل انتظار می‌رود.

او افزود: از ظهر فردا با نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی ضمن وزش باد خزری (در نوار شرقی و مناطق شمالی استان با سرعت تند تا نسبتاً شدید) و کاهش دما، آسمان استان ابری و مه آلود شده و با ورود سامانه بارشی در اغلب مناطق استان اردبیل بارش باران آغاز می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه (۱۸ فروردین) تا صبح پنجشنبه (۲۱ فروردین) خواهد بود.

محمدی بیان کرد: به دلیل کاهش محسوس دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش متناوب برف نیز در مناطق مرکزی و جنوبی استان و بخش‌هایی از شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

او گفت: هوای سرد تا صبح جمعه در استان اردبیل ماندگار بوده و طی این مدت کمینه دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل ۳ تا ۷ درجه سلسیوس زیر صفر هم افت خواهد کرد که از اینرو به هشدار قرمز کشاورزی هواشناسی استان اردبیل توجه شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه از شدت ناپایداری کاسته شده و تنها در برخی مناطق بارش پراکنده باران و برف احتمال می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.