مدیر جهاد کشاورزی اندیکا از انجام عملیات مبارزه شیمیایی در مزارع این شهرستان به منظور کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراد امامی مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: عملیات دفع آفات و علف‌های هرز در ۳ ماهه زمستان پارسال و همزمان با مرحله داشت محصولات پاییزه در سطح بیش از ۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام شد که از این میزان سطح، ضد آفات در سطح یک هزار ۵۰۰ هکتار و علف‌های هرز در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار صورت گرفت.

او سطح مبارزه با آفات و علف‌های هرز را ناچیز عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر محصولات زراعی این شهرستان سالم و ارگانیک هستند و عملیات مبارزه شیمیایی با آفات حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار با استفاده از دیازینون و دسیس انجام شده است.

امامی اظهار داشت: همچنین مبارزه با بیماری زنگ زرد با کاربرد قارچ کش تیلت در سطح ۲۵ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز با کاربرد علف کش‌های توفوردی، گرانستار و تاپیک در گندم حدود یک هزار هکتار و کاربرد علف‌کش لونترال در کلزا حدود ۳۰۰ هکتار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اندیکا مشکل ملخ صحرایی نداریم، ادامه داد: از اسفند پارسال تا نوروز امسال کارشناسان این مدیریت به صورت کشیک روزانه پایش ملخ صحرایی و بررسی بیماری زنگ زرد در مزارع این شهرستان را انجام دادند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی اندیکا، در سطح یک هزار هکتار از مزارع روستا‌های زیرپوشش این مدیریت، عملیات سمپاشی پشت تراکتوری صورت گرفته است و عملیات پایش به صورت شبانه‌روزی در شهرستان اندیکا انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.