قیمت مرغ در استان همدان امسال رو به کاهش است و به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت گوشت مرغ همچنان روبه کاهشمحمد نظر پور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: مصرف مرغ در استان کاهش یافته و تولید گوشت مرغ در مرغداری‌های گوشتی همچنان رو به افزایش است.

او با بیان اینکه صاحبان مرغداری‌های استان همدان مانند سال‌های گذشته جوجه ریزی‌ها را در بهمن و ماه و اسفند ماه افزایش داده اند افزود: بیش از ۱۸ درصد جوجه ریزی‌ها در مرغداری‌های گوشتی استان برای نوروز افزایش یافت درحالی که به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی هتل ها، رستوران‌ها و برگزار نشدن مراسم‌ شادی و غم مصرف گوشت مرغ در استان کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ما در استان همدان به صاحبان مرغداری‌ها از اوایل اسفند اعلام کردیم که جوجه ریزی نداشته باشند و یا اگر دارند مانند دوره‌های قبل و بدون افزایش باشد، اما متاسفانه جوجه ریزی‌ها در این دوره هم افزایش یافت.

نظر پور از حمایت سازمان جهاد کشاورزی ازمرغداری‌های استان خبر داد و بیان کرد: برای حمایت از صاحبان مرغداری‌ها و کاهش ضرر آن‌ها با همکاری شرکت پشتیبانی دام گوشت مرغ را به قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداری‌ها خریداری می‌کنیم.

او از محدودیت برای خرید گوشت مرغ هم خبر داد و افزود: ما در استان همدان تنها دو کشتارگاه مرغ در ملایر و همدان داریم که می‌توانند گوشت مرغ را بعد از کشتار در سرد خانه ذخیره کنند و با این محدودیت هم اکنون روزی ۳۵ تن گوشت مرغ برای نگهداری در سردخانه‌های کشتارگاه‌ها نگهداری می‌شود.

گفته می‌شود هم اکنون گوشت مرغ گرم از مرغداری به قیمت ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و در بازار به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

امسال قیمت گوشت مرغ گرم در استان به بالای ۱۰ هزار تومان نرفته است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.