رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر مهارت آموز در مهاباد پارسال با شرکت در دوره‌های مهارتی، آموزش‌های مختلف را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمود کریم‌دخت رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: سال گذشته، یک‌هزار و ۵۲۹ مهارت‌آموز در قالب ۱۰۰ دوره مختلف، آموزش‌های مختلف را در این مرکز فراگرفتند که از این تعداد ۸۵۸ نفر مرد و ۶۷۱ نفر زن بودند.

او افزود: پارسال ۲۹۵ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در کارگاه‌های ثابت واقع در مرکز فنی‌وحرفه‌ای مهاباد و ۲۰۳ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های سیار توسط ۶ مربی خانم و هشت مربی آقا برگزار شد.

کریم دخت با بیان اینکه رشته‌های فنی و صنعتی بیشترین متقاضی را دارند، ادامه داد: مکانیک، تاسیسات، برق، صنعت ساختمان و خیاطی از جمله رشته‌های پرطرفدار هستند که همگی آن‌ها با حداکثر ظرفیت طی سال گذشته برگزار شد.

او فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و اضافه کرد: سال گذشته همچنین ۲۵ هزار نفر ساعت در آموزشگاه سیار شهری و ۲۸ هزار نفر ساعت در آموزشگاه سیار روستایی در سطح شهرستان کلاس‌های آموزشی برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت: همچنین طی سال گذشته، ۱۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در ندامتگاه، ۱۴ هزار نفر ساعت در پادگان، پنج هزار نفر ساعت در جوار دانشگاه و سه هزار نفر ساعت در سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت کارگاه سیار در رشته‌های مختلف و کاربردی برگزار شد.

کریم‌دخت افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.