آخرین خبرها درباره شیوع جهانی کرونا/ شمار مبتلایان از یک میلیون و دویست هزار نفر گذشت

با روند رو به رشد شیوع کرونا در اروپا و آمریکا، شمار مبتلایان به این ویروس در جهان از یک میلیون و دویست هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۳۶ نفر رسید. براساس این آمار، ۶۴ هزار و ۷۵۳ نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و ایتالیا با ۱۵ هزار و ۳۶۲ قربانی در صدر کشور‌ها به لحاظ تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کشور‌های اروپایی، بیمارستان‌های این کشور‌ها با بحران کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

جدیدترین خبرها درباره شیوع جهانی ویروس کرونا را در زیر بخوانید:

تعداد کل مبتلایان در مصر به یک هزار و ۱۷۳ نفر افزایش یافت و ۷۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

۴ سال پیش
۲ هزار و ۵۴۶ نفر تنها در یک روز در فرانسه جان باختند

تعداد جان‌باختگان ویروس کشنده کرونا در فرانسه با ثبت رکوردی جهانی به ۲ هزار و ۵۴۶ نفر در یک روز رسید و جمعا ۸ هزار و ۷۸ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا هستند.

۴ سال پیش
۲۷۹ نفر دیگر در قطر آلوده شدند

بنا به اعلام وزارت بهداشت قطر از ۲۷۹ نفر به تازگی به ویروس کرونا آلوده شدند.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در این کشور عربی نیز به یک هزار و ۶۰۴ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد ۲۹۴ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار مبتلایان به یک هزار و ۷۹۸ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
کرونا در مناطق فقیرنشین آمریکا بیشتر قربانی می‌گیرد

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشت گری واگنر، استاد اقتصاد در دانشگاه لوئیزیانا از یک تجزیه و تحلیل آماری گفته و تاکید کرده است که ویروس کرونا در مناطق فقیرنشین آمریکا به دلیل فقدان مسائل بهداشتی، با نرخ سریع‌تری جان افراد را می‌گیرد.

۴ سال پیش
آمریکا: نباید انتظار داشته باشیم در سال ۲۰۲۰ بر کرونا چیره شویم

آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد کرونا در ایالات متحده تحت کنترل نیست و انتظار نمی‌رود این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بر آن چیره شود.

۴ سال پیش
ابتلای فرمانده برکنار شده ناو هواپیمابر آمریکایی به کرونا

برت کروزیر، کاپیتان آمریکایی که در پی انتقاد از پنتاگون از سمت خود در ناو هواپیمابر تئودور روزولت اخراج شده بود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

۴ سال پیش
بیکاری ۷۰ درصد شاغلان یکی از شهر‌های فلسطین اشغالی به خاطر کرونا

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر زندگی شهرک‌نشینان صهیونیست تاثیر سوء داشته است به طوری‌که بر اساس آمار‌های منتشر شده، به دلیل شیوع این ویروس ۷۰ درصد شاغلان در شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی از کار اخراج شده یا مرخصی بدون حقوق گرفته اند.

۴ سال پیش
۵۲۵ نفر در ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته جان‌باختند

مسئولان بهداشتی ایتالیا اعلام کردند طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان‌باختند و مجموع جان‌باختگان به ۱۵ هزار و ۸۸۷ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
مقام آمریکایی: هفته غم‌انگیزی در انتظار داریم

جروم آدامز، جراح آمریکایی تراژدی کرونا در آمریکا را با حوادث ۱۱ سپتامبر و بمباران بندر «پرل هاربر» طی جنگ جهانی دوم مقایسه کرده و به شهروندان این کشور هشدار داد که خود را برای «سخت‌ترین و غم انگیزترین هفته زندگی» با توجه به اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا، آماده کنند.

۴ سال پیش
افزایش ۲۰ درصدی تعداد جان‌باختگان در کانادا

براساس گزارش‌های رسمی از کانادا، تعداد افرادی که در این کشور براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و تنها در یک روز ۲۵۸ نفر رسید.

تعداد کل مبتلایان نیز در این کشور با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۴ هزار و ۴۲۶ نفر رسید.

تا روز شنبه در کانادا ۲۱۴ مورد مرگ و ۱۲۹۴ مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده بود.

۴ سال پیش

۵۹۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در نیویورک آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

۴ سال پیش
بیکاری حدود ۱۷ میلیون نفر فقط در بخش گردشگری آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد ارزیابی موسسه اقتصادی مودیز نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده فقط در بخش گردشگری و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به آن، خطر بیکار شدن حدود ۱۷ میلیون نفر را در آمریکا به همراه دارد.

۴ سال پیش
جان‌باختن ۱۳۴۰ آمریکایی بر اثر کرونا طی یک روز

منابع آمریکایی از جان‌باختن یک هزار و ۳۴۰ آمریکایی بر اثر کرونا تنها طی یک روز اخیر خبر داده و اعلام کردند تعداد کل افراد آلوده‌شده ۳۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر در سراسر این کشور است.

شمار جان‌باختگان نیز به ۸۵۰۳ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
افتتاح بیمارستان بیماران کرونایی در افغانستان

معاون رئیس‌جمهور افغانستان بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ویژه بیماران کرونایی را که به دستور اشرف غنی در شهر هرات ساخته شده است، افتتاح کرد.

عملیات ساخت این بیمارستان ۲۰ روز قبل آغاز شده بود.

۴ سال پیش

دولت کره جنوبی اعلام کرد محدودیت‌های اجتماعی در این کشور تا زمان کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا به ۵۰ مورد در روز ادامه خواهد داشت.

۴ سال پیش

وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش کرونای یک مرد ۵۳ ساله،  «مالاکاسا» دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را نیز بسته اعلام کرده است.

۴ سال پیش
نزدیک شدن شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به صد هزار نفر

ویروسکرونا در آلمان به طور متوسط روزانه بیش از پنج هزار نفر را آلوده می‌کند به طوری که میزان سرایتش به ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است.

تا ساعت ۱۴ یکشنبه به وقت محلی ۹۶۱۰۸ نفر در آلمان به این ویروس آلوده شده اند. همچنین کرونا ۱۴۴۶ نفر را هم به کام مرگ کشیده است.

۴ سال پیش

با ابتلای ۶۳ نفر دیگر به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۵۸۴ نفر رسید.

۴ سال پیش
مقامات افغانستان اعلام کردند در ولایت‌های کابل و هرات از امروز افرادی که طرح ممنوعیت خروج از خانه را نقض کنند، به پرداخت ۲۵۰ دلار جریمه یا تحمل ۳ سال زندان محکوم می‌شوند.
۴ سال پیش
شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به بیش از ۵ هزار نفر رسید

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا روسیه اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۶۵۸ مورد از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در ۱۴ منطقه این کشور به ثبت رسیده و شمار کل مبتلایان در روسیه به ۵ هزار و ۳۸۹ نفر افزایش یافته است.

۴ سال پیش
کاهش شمار جان باختگان روزانه ناشی از کرونا برای سومین روز متوالی در اسپانیا

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اسپانیا در روز یکشنبه طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۶۷۴ مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا ثبت شده است.  این آمار که برای سومین روز متوالی کاهش یافته است کمترین میزان مرگ و میر روزانه طی ده روز گذشته است.

۴ سال پیش
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۵۲۷ نفر اعلام کرد.

این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تست کرونا ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است. تاکنون ۵۲۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: ۵۴ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و ۱۸ نفر هم جان باختند.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۹۹ نفر افزایش یافته است.  از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۵۹۷ نفر بهبود یافته‌اند و ۶۵ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین از ۸۹۴۰۰۲ بیماری که اکنون درگیر این بیماری هستند، حال ۴۴۶۲۳ نفر وخیم گزارش شده است.

۴ سال پیش

کویت اعلام کرد با ثبت ۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به ۵۵۶ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
اولین مورد ابتلا به کرونا در سودان جنوبی

مقامات سودان جنوبی از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در کشور خبر دادند.

۴ سال پیش

بنا بر اعلام وزارت بهداشت سوریه، ۳ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد و در پی آن، تعداد مبتلایان به ۱۹ مورد رسید، دو مورد از آن‌ها بهبود یافتند و دو نفر هم جان‌باخته‌اند.

۴ سال پیش
شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس از بیست هزار نفر گذشت

تاکنون ابتلای بیست هزار و ۲۷۸ نفر به ویروس کرونا در سوئیس به تایید رسیده است. فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۵ نفر به این ویروس مبتلا شدند. ایالت‌های مختلف سوئیس فقط در ۲۴ ساعت از مرگ ۶۴۷ نفر خبر داده‌اند.

۴ سال پیش
آخرین وضعیت شیوع کرونا در ژاپن

 آخرین آمار‌ها درباره وضعیت شیوع کرونا در ژاپن حاکی از آن است که در حال حاضر در سراسر این کشور ۳۱۳۹ نفر مبتلا شده و از این تعداد ۷۷ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
با پر شدن سردخانه‌های اکوادور، اجساد در خیابان‌ها رها می‌‌شوند!

در خیابان‌های شهر «گوایاکیل» واقع در غرب اکوادور، اجسادی را می‌بینید که در خیابان رها شده‌اند. شیوع بیماری‌ همه‌گیر کووید-۱۹ ارائه خدمات دولتی در شهر گوایاکیل، واقع در غرب این کشور را مختل کرده است. بیمارستان‌ها دیگر تختی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارند و سردخانه‌ها، قبرستان‌ها و مراکز اجرای تدفین تحت فشارند.

بعضی از ساکنان می‌گویند، چون جایی باقی نمانده است، چاره‌ای جز این ندارند که اجساد را بیرون (از خانه) بگذارند.

۴ سال پیش
تعداد مبتلایان به کرونا در لس آنجلس به ۵.۳۲۵ تن رسید

در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا در آمریکا ۲۸ مورد به تعداد موارد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اضافه شد. همچنین ۷۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهر اعلام شد که بدین ترتیب تعداد کل موارد تایید شده ابتلا به کرونا در لس آنجلس به ۵.۳۲۵ تن رسید و حداقل ۱۱۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

تا روز شنبه تعداد جان باختگان ابتلا به کرونا در ایالت کالیفرنیا به ۳۲۱ تن رسید و تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در این ایالت نیز ۱۳.۹۲۹ مورد اعلام شده است.

مقامات فدرال بار دیگر گفتند برای چند هفته سختی که آمریکا به لحاظ همه گیری ویروس کرونا پیش رو خواهد داشت، آماده می‌شوند.

۴ سال پیش
ترامپ برای مبتلایان به کرونا دارو تجویز کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا مجددا بدون هیچ مدرک قطعی، مدعی شد داروی «هیدروکسی کلروکین» که بیماران مبتلا به لوپوس از آن استفاده می‌کنند، برای مقابله با بیماری کرونا موثر است.

ترامپ در نشستی خبری در کاخ سفید اعلام کرد: هیدروکسی کلروکین مدتهاست به عنوان داروی مالاریا و برای درمان بیماران مبتلا به لوپوس استفاده می‌شود، مطالعاتی نشان داده، افراد مبتلا به لوپوس، این ویروس وحشتناک (کرونا) را نمی‌گیرند. شاید درست باشد، شاید هم غلط باشد. باید این مسئله بررسی شود.

سپس ترامپ تاکید کرد علی‌رغم منفی بودن جواب آزمایش کرونایش، وی احتمالا به عنوان اقدامی پیشگیرانه، این دارو را مصرف می‌کند.

این اظهارات درحالی بیان شد که هنوز هیچ دارویی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده است.

۴ سال پیش

گزارش روزانه پلیس نیویورک درباره با ویروس کرونا نشان می‌دهد ۶۶۹۸ تن از نیرو‌های پلیس نیویورک – ۱۸.۵ درصد از نیروی پلیس نیویورک – به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش سی ان ان، تنها ۵۰ نفر از مبتلایان بعد از بهبودی به سر کار خود بازگشته‌اند.

پلیس نیویورک اعلام کرده است اگر همین منوال ادامه پیدا کند مجبور به کاهش ساعت شیفت‌های کاری نیروهایش خواهد بود.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌ها در فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد شمار اسرائیلی‌های مبتلا به کرونا تا این لحظه به ۹۰۱۸ نفر افزایش یافته است. همچنین شمار فوتی‌ها نیز به ۴۶ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
ظرفیت سردخانه‌های نیواورلئان تکمیل شد

«لاتویا کانترل» شهردار نیواورلئان آمریکا اعلام کرد ظرفیت مرکز پزشکی قانونی و سردخانه‌های نیواورلئان هم اکنون پُر شده است.

شهردار نیواورلئان گفت: من مجبور شده‌ام از دولت فدرال یخچال‌های اضافی برای نگهداری اجساد درخواست کنم.

حدود ۷۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در نیوراورلئان شناسایی شده است.

۴ سال پیش
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قطر به ۱۳۲۵ نفر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسید بدین ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به هزار و ۳۲۵ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت قطر اعلام کرد با بهبود یافتن ۱۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا شمار بهبود یافتگان به ۱۰۹ نفر رسید.

۴ سال پیش
اعزام ۱۰۰۰ پرسنل نظامی دیگر به ایالت بحران‌زده نیویورک در پی شیوع گسترده کرونا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در جهت کمک به مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در نیویورک، هزار پرسنل نظامی دیگر را به این ایالت اعزام می‌کند.

ترامپ در جلسه کارگروه مقابله با ویروس کرونا که در کاخ سفید برگزار می‌شود، گفت: هزار نفر دیگر از پرسنل نظامی برای کمک رسانی به مناطقی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، اعزام می‌شوند.

وی افزود حدود ۱۰۰۰ پرسنل پزشکی ارتش به نیویورک اعزام می‌شود. این همان چیزی است که آن‌ها به آن نیاز دارند.

۴ سال پیش
تمدید حالت فوق‌العاده در اسپانیا

مقامات اسپانیا بعد از ثبت ۸۰۹ مرگ جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از تمدید حالت فوق‌العاده تا ۲۵ ماه جاری میلادی (۶ اردیبهشت) خبر دادند. با مرگ ۸۰۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا، شمار جان باختگان به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر افزایش یافت.

مقامات بهداشتی اسپانیا همچنین حدود ۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رساندند بدین ترتیب شمار مبتلایان از مرز ۱۲۴ هزار نفر گذشت.

۴ سال پیش
شناسایی ۳۰۰ مبتلای جدید به کرونا در هند

بنابر اعلام وزارت بهداشت هند، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تاکنون به ۳ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده و ۷۷ نفر نیز جان باخته‌اند.

۴ سال پیش
شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در افغانستان

وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به ۳۳۷ نفر افزایش یافته است. شمار جان باختگان این بیماری در افغانستان به ۷ نفر رسیده و تعداد بهبود یافتگان دوازده نفر اعلام شده است. همچنین مسئولان دولت افغانستان در نظر دارند محدودیت‌های رفت و آمد برای مقابله با این بیماری را تشدید کنند.

۴ سال پیش
شمار افراد مبتلا به کرونا در برزیل از ۱۰ هزار نفر گذشت

بر اساس آخرین آمار ۱۰ هزار و ۲۷۸ نفر در برزیل به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شده‌اند. امروز ۷۳ نفر نیز براثر این بیماری جان باختند که در مجموع شمار متوفیان به ۴۳۲ نفر رسید.

۴ سال پیش

با توجه به شرایط دشوار حاکم بر ایالت نیویورک در آمریکا، فرماندار این ایالت از فارغ التحصیلان دانشکده‌های پزشکی کشورش برای کمک به کادر درمانی در بیمارستان‌ها درخواست کمک کرد.

۴ سال پیش
نگاهی به آمار کلی مبتلایان به کرونا در جهان

پس از ایتالیا، اسپانیا با ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ مورد مبتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۷ مورد تلفات بیشترین فوتی در جهان را داشته است. اما از نظر رتبه بندی تعداد مبتلایان به کرونا، آمریکا با ۳۱۱ هزار و ۵۴۴ نفر مبتلا در صدر کشور‌های جهان است. تاکنون ۸۴۸۸ نفر در آمریکا جان باخته اند. پس از آمریکا اسپانیا و پس از این کشور ایتالیا با ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ مبتلا قرار گرفته اند.

آلمان با ۹۶ هزار و ۹۲ مبتلا در رده چهارم، فرانسه با ۹۰ هزار و ۸۴۸ مورد مبتلا در جایگاه پنجم، چین با ۸۲ هزار و ۵۵۸ مورد مبتلا در جایگاه ششم، ایران با ۵۵ هزار و ۷۴۳ مورد مبتلا در جایگاه هفتم، انگلیس با ۴۲ هزار و ۴۷۹ نفر مبتلا در رده هشتم، ترکیه با ۲۳ هزار و ۹۳۴ مورد مبتلا در رده نهم و سوئیس با ۲۰ هزار و ۵۰۵ مورد مبتلا در جایگاه دهم قرار دارد.

۴ سال پیش

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا تاکنون از 2میلیون نفر تست گرفته ولی ایران تنها از186هزار نفر.
آخرین اخبار