استاندار خوزستان:

در روزهای کرونایی، نیازمندان به خون را فراموش نکنیم

غلامرضا شریعتی گفت: در روزهای آلوده به کرونا، نیازمندان به خون را نباید فراموش کنیم و افراد واجد شرایط در اولین فرصت برای اهدای خون بشتابند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه اهدای خون در یکی از مراکز انتقال خون اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، تاکید ما بر ماندن در خانه و اجتناب از تردد‌ها و سفر‌های غیر ضروری است، چراکه در حال حاضر این بیماری درمان و واکسن ندارد و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بهترین راه مصون ماندن از ابتلا به این بیماری  محسوب می‌شود.

او افزود: علیرغم لزوم تعطیلی اصناف غیرضروری، اما فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، نانوایی ها، قصابی ها، لبنیاتی‌ها و... به منظور رفاه حال شهروندان و تامین مایحتاج آن‌ها البته با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

شریعتی اظهار داشت: در روز‌های آلوده به ویروس کرونا، برخی بیماران و اقشار مختلف مردم به حمایت و همراهی ما نیازمند هستند، چراکه ادامه از زندگی و بقاء بیمارانی از جمله؛ مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و سایر بیماری‌های خونی به حمایت‌ها و اهدای خون ما وابسته است و باید خون کافی باشد تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه داد: علاوه بر بیماران خونی، بیمارانی مثل؛ مصدومان حوادث رانندگی و ... که به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند به خون نیاز دارند، پس همانطور که برای تامین مایحتاج روزانه و عمومی خود تلاش می‌کنیم، باید به فکر تامین خون این افراد نیز باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: لذا از شهروندان و هم استانی‌ها می‌خواهیم در صورتیکه شرایط اهدا خون دارند و سازمان انتقال خون استان با ارسال پیامک از آن‌ها برای خون دادن دعوت می‌کند، با حضور در مراکز سراسر استان نسبت به اهدا این ماده ارزشمند که می‌تواند چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد، اقدام کنند.

او تاکید کرد: اصول بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود و افرادی که تمایل دارند خون اهدا کنند، از ابتلا به کرونا ویروس ترس و هراسی نداشته باشند چراکه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.