باید تلاش کنیم اثرات بحران کرونا بر حوزه گردشگری استان را به حداقل برسانیم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاونمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر لزوم تلاش برای کاهش اثرات بحران ناشی از شیوع کرونا در حوزه گردشگری استان تاکید کرد.

 هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در نشست با نمایندگان هتلداران، آژانس‌های مسافرتی و اقامتگاه‌های بوم گردی استان اظهار داشت: شرایط فعلی بر کل دنیا حاکم شده و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بلافاصله بعد از پایان بحران کرونا وضعیت گردشگری به شرایط عادی بازگردد، اما باید راهکار‌های مناسبی برای کاهش اثرات این بحران بر حوزه گردشگری در استان، ارائه دهیم.

او گردشگری را در کنار کشاورزی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مناطق بکر و پتانسیل بالای گردشگری در کردستان، از این صنعت حمایت می‌کنیم.

جعفری ضمن قدرداتی از سرمایه گذاران ریسک پذیر حوزه گردشگری در کردستان، بر لزوم تلاش برای سرپا نگه داشتن واحد‌های فعلی تاکید کرد.

او در ادامه افزود: صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال، می‌تواند به جذب سرمایه گذار هم کمک کند.

در این جلسه نمایندگان واحد‌های اقتصادی حوزه گردشگری خواستار کنترل و نظارت بر تردد‌های مسافری از مرز باشماق و استقرار نمایندگی گردشگری در این مرز شدند که معاون اقتصادی استاندار در خصوص پیگیری موضوع و طرح در کارگروه گردشگری، قول مساعد داد.

استمهال تسهیلات، اعطای تسهیلات کم بهره یا کمک بلاعوض، مساعدت و همکاری بیمه و مالیات، از دیگر درخواست‌های نمایندگان فعالان حوزه گردشگری استان در این نشست بود.

شایان ذکر است، به گفته این فعالین اقتصادی، حوزه گردشگری بویژه در کردستان از جمله مشاغلیست که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.