رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور احتمالا به شیوه رای‌گیری از طریق پست انجام پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آندره دودا، رئیس‌جمهور لهستان، امروز در مصاحبه‌ای گفت رای‌گیری از طریق پست می‌تواند شیوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مه باشد.

دودا در مصاحبه با روزنامه «ناز دیزینیک» گفت «این راه حل (رای‌گیری از طریق پست) چند روز پیش در باواریا (ایالتی در جنوب آلمان) استفاده شده است.» او در ادامه اضافه کرد: «این ایده را اینجا هم می‌توانیم ارائه کنیم ... رای گیری از طریق پست چیز جدیدی در لهستان است، اما اوضاع هم غیرعادی است.»

در لهستان، حزب ملی قانون و عدالت قصد دارد در ۱۰ ماه مه انتخابات ریاست جمهوری را علی رغم شیوع کرونا برگزار کند و مقرراتی را برای رای گیری از طریق پست به جای رای گیری فیزیکی معرفی کرده است. از سوی دیگر، ائتلاف لیبرال آکورد مخالف این شیوه رای گیری است و پیشنهاد داده انتخابات تا دو سال دیگر به تعویق بیفتد.

پس از شیوع کرونا در لهستان، دولت ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر به استثنای افراد خانواده را اعمال کرده است. مدارس، پارک‌ها، جنگل‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی تعطیل شده‌اند. تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۷۳ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار