کاهش شیوع کرونا در استرالیا

دولت استرالیا از کاهش مداوم موارد ابتلای جدید به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، استرالیا از کاهش مداوم موارد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ در این کشور خبر داد. کانبرا همچنین اعلام کرد امروز بزرگترین مانور دریایی در زمان صلح در این کشور انجام شد تا به کشتی‌های خارجی پیش از اخراج آن‌ها از آب‌های محلی استرالیا سوخت رسانی شود. با شیوع کرونا، استرالیا تمامی مرز‌های خود را بسته است.

داده‌های وزارت بهداشت استرالیا نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده شده و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۵۵۴۸ نفر رسید. همچنین کرونا تاکنون ۳۰ نفر را در استرالیا به کام مرگ کشانده است.

با این حال، پاول کلی، معاون وزیر بهداشت استرالیا، در این خصوص گفت: «نباید تصور کنیم کاملا (از مرحله خطر) عبور کرده‌ایم. چون قطعا این طور نیست. باید الان بیش از اندازه مراقب باشیم.»

به دنبال شیوع کرونا در استرالیا، این کشور قانون فاصله گذاری اجتماعی، از جمله محدود کردن اجتماعات عمومی تا حداکثر دو نفر را اعمال کرد، مرز‌های ایالتی را بست، کافه‌ها، کلوپ‌ها، پارک‌ها و سالن‌های بدنسازی نیز تعطیل شدند. در چندین ایالت به پلیس اجازه داده شد برای ناقضان این محدودیت‌ها جرایمی، چون حبس در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار