مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزدگفت: رفت و آمد‌ها و سفر‌های تفریحی به مناطق ییلاقی استان همچنان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فخر السادات خامسی هامانه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: رفت و آمد برای کسانی که می‌خواهند به سفر‌های تفریحی بروند و از مناطق ییلاقی استان استفاده کنند، همچنان ممنوع است.

او افزود: همچنین حضور در همه بوستان ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست.

خامسی هامانه با تقدیر از همکاری و مشارکت اصناف و بازاریان در طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود : تعطیلی اصناف غیرضروری استان به منظور حفظ سلامت اصناف و شهروندان و مدیریت بیشتر انتقال ویروس کرونا تا روز پنج‌شنبه ٢١ فروردین تمدید شد.

او ادامه داد: همه سازمانها، اداره‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند مطابق با مصوبات قبلی ستاد، خدمات مربوط به ارباب رجوع را با حداقل کارکنان خود و حداکثر با یک سوم نیروی انسانی تا پایان ٢١ فروردین ارائه دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: مدیران و روسای اداره‌ها نیز وظیفه دارند تا پایان همین تاریخ ترتیبی اتخاذ کنند تا سایر کارکنان از دورکاری یا مرخصی استحقاقی استفاده کنند؛ با در نظر گرفتن این مهم که این مرخصی به عنوان مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نمی‌شود.

او گفت: براساس مصوبه ستاد ملی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور تا تاریخ ٢١ فروردین ماه تعطیل هستند.

خامسی درباره فعالیت بانک‌ها افزود: بانک‌ها هم به صورت شیفتی و با حضور حداقلی کارمندان به فعالیت ادامه می‌دهند. سعی ما بر اینست که بانک‌ها خدمات را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه دهند و در‌های آن‌ها بسته باشد.

او بر تداوم محدودیت تردد بین شهری و برون شهری تأکید کرد و افزود: افراد می‌توانند با ارائه کارت شناسایی یا معرفی نامه معتبر از محل کار، واحد صنفی یا مرکز تولیدی خود ضمن رعایت قوانین و مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد ضروری خود را داشته باشند.

خامسی با اشاره به  فعالیت واحد‌های تولیدی در استان ، افزود: این واحد‌ها برای ادامه فعالیت باید به پروتکل بهداشتی از جمله انجام عملیات بیماریابی و ممانعت از شروع به کار افراد مشکوک یا مبتلایان به بیماری، در اختیار گذاشتن کلیه امکانات بهداشتی و گندزدایی روزانه محیط کار و سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران پایبند باشند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.