امام جمعه کرج گفت: مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را باقوت دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در قالب پنجمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت:  بی‌تفاوتی نسبت به بیماری اگر باعث ضرر به دیگری بشود ضمان آور است و قطعاً خلاف شرع است لذا از هم استانی های عزیز می خواهم که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را باقوت دنبال کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: همچنین  مسئولین که برانامه ریزی میکنند باید به افراد بی‌بضاعت و روزمزدها هم توجه داشته باشند.

 او  با اشاره به اینکه نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف غیرقابل‌ انکار است گفت: جوانان هم شور انقلابى را در بین مردم ایجاد کردند و هم خستگی ناپذیر براى به ثمر رسیدن انقلاب تلاش کردند و در محلات و مناطق و شهرها کارهای اساسی مثل تدارک و سازمان‌دهی را به عهده گرفتند.

امام جمعه کرج در ادامه افزود:کاری که انقلاب اسلامی انجام داد این بود که هویت دینی و ملی جوانان را به آنان برگرداند به‌طوری‌که مسئولیت بزرگ خود را شناختند و وارد میدان عمل برای رشد و توسعه کشور شدند.

خطیب جمعه کرج  مهم‌ترین نقش برای آینده انقلاب اسلامى و پیشبرد اهداف آن و ساختن فردایی بهتر در تمام زمینه‏‏ها را، همراهى و مشارکت جوانان دانست و گفت: نباید با اهمال و کوتاهی‌ها از این سرمایه عظیم غافل بود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دغدغه اصلی مسئولان و اولویت‌های نظام باید برطرف کردن آسیب‌هایی مثل شغل ، مسکن ، ازدواج آسان و… باشد ، اگر مطالبات جوانان موردتوجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق، دنبال و اجرائی شود شاهد تحولات عظیم همه‌جانبه در کشور خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز از برگزاری جشنواره جوان موفق البرز باهدف شناسایی جوانان نخبه استان خبر داد و گفت: سال گذشته این جشنواره  در گام دوم انقلاب، با تأکید بر این نکته که نیروی جوان، سرمایه اجتماعی و آینده ‏ساز کشور است، برای اولین بار برگزار شد که با فراخوانی که انجام گرفت تعداد کثیری از جوانان نخبه و فرهیخته استان در همه زمینه‌ها را شناسایی کردیم و همایشی هم برگزار شد و در طول سال هم تلاش شد برای آنان فضاهای مناسب شغلی و فعالیتی که موردنظرشان است فراهم شود.

امام جمعه کرج با اشاره به  بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا افزود: رشد کمی و کیفی ایران به همراه کینه‌ها و دشمنی‌ها هم آغاز شد و تا امروز هم ادامه داشته و در مقاطع مختلف سنگین‌تر و بی‌رحمانه‌تر هم شده و این روزها که دنیا شاهد این بلیه ی همه‌گیر است باز دست از عناد و لجاج برنداشته و در مسیر شیطان قدم برمی‌دارد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: آمریکا امروزه  به ایران تهمت می‌زند و رجز می‌خواند و دروغ‌ پراکنی می‌کند و سعی می‌کند برای خودش متحد درست کند، غافل‌اند که هرچه سخت‌تر بگیرند ایران قوی‌تر می‌شود.

او در ادامه به حمایت های سپاه و ستاد اجرائی فرمان امام (ره) که در میدان برای جمایت از مردم  فعالیت شبانه‌روزی  خود را در کنار کادر پزشکی برای از بین بردن ویروس کرونا انجام می دهند اشاره کرد و افزود:هر وقت عصبانیت آمریکا از دستگاهی بیشتر شد یعنی آن دستگاه کارش را درست انجام می‌دهد، وقتی آمریکا خود را آقای جهان میداند اما نمی‌تواند کاور و ماسک برای کادر درمانی و شهروندان خود تهیه کند و برای تأمین آن اقدام به دزدی از فرودگاه‌ها می‌کند باید عصبانی باشد.

خطیب جمعه کرج در ادامه گفت: ولی در ایران ستاد اجرائی امام در یک فقره فعالیت خطوط تولید ماسک سه لایه و ان ۹۵ و تولید ٣ میلیون ماسک بهداشتی در روز را راه‌اندازی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به اعیاد شعبانیه پیش رو از جمله ۱۱ شعبان ولادت علی بن الحسین (علی‌اکبر)(ع) و نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت  اشاره کرد و افزود:  قطعاً در دوران غیبت با توجه به ادله و منابعی که در اختیارداریم برای زمینه‌سازی امر ظهور غیر از تشکیل حکومت اسلامی به‌عنوان مقدمه، وظائفی، نظیر: دعا، دوری از گناه، تقوا، صداقت در گفتار و رفتار، مأیوس بودن از دیگران و تقرب به خدا، دعوت به دین خدا، اهتمام به امربه‌معروف و نهی از منکر، همدلی شیعیان، سازمان‌دهی و … بر عهده‌داریم.

آیت الله حسینی همدانی  روز نیمه شعبان را به سربازان گمنام امام زمان (عج) ، خدا قوت گفت و افزود: کسانی که با گمنامی و سختی، امنیت و آرامش جامعه را حفظ می‌کنندو با اخلاص و شجاعانه دل به خطر می‌زنند تا کسی نتواند به کیان ایران و انقلاب گزند وارد کند و البته در این راه شهداء گران‌قدری را تقدیم اسلام کرده‌اند، خدای تعالی، مجاهدات‌های بزرگ ولی خاموش عزیزان را به احسن وجه قبول فرماید.

امام جمعه کرج در پایان  با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت هنرمند بسیجی شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: شهید آوینی نمونه و مصداق بارزی از هنرمند انقلابی دغدغه مند، بصیر و زمان‌شناس است که شجاعت لازم را برای بیان مقاصد عالی خود را دارد. و در زمان لازم با زبان هنر از انقلاب و ارزش‌های الهی دفاع می‌کند و در آثارش آن را تبلیغ و ترویج کرده به رسالت هنری‌اش عمل می‌کند ولو ملامت کنندگان او را سرزنش کنند. یاد این شهید سعید و همه شهداى انقلاب اسلامی گرامى می‌داریم.

انتهای پیام / م . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.