وزارت صمت:

نامه قائم مقام وزارت صنعت به معنای بازگشایی واحد‌های صنفی نیست

نامه قائم مقام وزیر صنعت برای تولید اقلام مبارزه با کرونا و کالا‌های ضروری بوده و به معنی بازگشایی واحد‌های صنفی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، نامه قائم مقام وزارتخانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های استانی براساس دستور رئیس جمهور برای تامین اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالا‌های مورد نیاز مردم بوده و به تولید اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالا‌های مورد نیاز مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحد‌های صنفی و کسب‌وکار‌ها نیست.

امروز انتشار نامه‌ای از قائم مقام وزیر صنعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که «حسین مدرس خیابانی» در این نامه خطاب به سازمان‌های صنعت استان‌ها با موضوع «عدم وقفه در کار تولید کشور» نوشته است:

این در حالی است که اصل کار و تولید کشور آن هم در سالی که به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده، تعطیل‌پذیر نیست و موضع رسمی وزارت صنعت و ستاد کرونای این وزارتخانه جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در کلیه واحد‌های تولیدی کشور در همه بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است لذا این امر مهم با دقت‌نظر کافی و تنظیم صورت‌نامه‌های بهداشتی درجهت سلامت کارگران و کارکنان واحد‌های تولیدی مورد اقدام و کنترل واقع شود و حمایت‌های لازم در تداوم فعالیت این واحد‌ها معمول داشته و از هرگونه تعطیلی ممانعت به عمل آورند.

در واکنش به این نامه که بازگشایی واحد‌های صنفی تلقی می‌شد، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس جمهوری نسبت به دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد و نوشت: «اخیرا بدون اطلاع ستاد، نامه‌ای توسط قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی به استان‌ها ابلاغ شده که عملا دستورالعمل اداری برای بازگشایی کسب و کار تلقی می‌شود و این شیوه با نقش، مسوولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

وزیر بهداشت یادآور شده است: ضمن اعتقاد راسخ اینجانب، وزیر کشور و دیگر همکاران به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می‌کنیم که هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و ... که مورد تایید نباشد، شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.»

در واکنش به نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور، وزارت صنعت امروز اعلام کرد: نامه قائم مقام وزیر صنعت به استان‌ها درباره تداوم تولید در واحد‌های تولیدی به منظور تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی مراکز درمانی و تأمین کالا‌های اساسی و مصرفی مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحد‌های صنفی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: کروناویروس ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
وقتی قراره مردم تو خونه بمونن کارمندا چرا میرن سرکار؟ارباب رجوع مگه من نوعی نیستم که تو خونه موندم ؟ گزارشگر خودش تو خیابونه به مردم میگه چرا اومدین بیرون؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
وقتی قراره مردم تو خونه بمونن کارمندا چرا میرن سرکار؟ارباب رجوع مگه من نوعی نیستم که تو خونه موندم ؟ گزارشگر خودش تو خیابونه به مردم میگه چرا اومدین بیرون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
وقتی نامه می‌زنید در اختیار خودتون دلتون خواست باز کنید دلتون نخواست نه، معنیش چیه هان واقعا اصلا موندیم چی بگیم بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
یکسری مغازه ها باز کردن و کاسبی میکنند تردد زیاد شده مخصوصاً بعد از ظهر ها تازه بساطی ها هم شروع کردن تهران منطقه چهار محله 7
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
"نامه قائم مقام وزیر صنعت به استان‌ها درباره تداوم تولید در واحد‌های تولیدی به منظور تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی مراکز درمانی و تأمین کالا‌های اساسی و مصرفی مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحد‌های صنفی نیست."

"درمانی"؟ "اساسی"؟ متن نامه به وضوح چیز دیگه ای میگه!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
نامه سمت درباره همه چی متصوره به جز تولید اقلام بهداشتین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا کسی به هزاران شرکتهای خصوصی نمی گوید شما هم مثل سایر دستگاهها وصنوف باید تابع باشید و تعطیل لطفا بررسی فرمائید؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مارو مسخره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۱۸:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کارگرها همیشه بدبخت هستند آن از درصد حقوقشون که در سال جدید هنوز مشخص نشده. و دوم اینکه من در یک شرکت خصوصی که به هیچ عنوان ربطی به کالاهای اساسی ندارد از اول فروردین مشغول بودم با 300 نفر نیرو.. با کمترین مسایل بهداشتی.. انگار خون بقیه از خون ما رنگین تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام ، شرکتی که بنده کار میکنم از زیر مجموعه های ایران خودرو هستش،به ما گفتن بیاین سرکار چون ایران خودرو قطعه میخواد.ما الان با این اوضاع بیماری تکلیف خودمون ونمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا سایپا فردارو کاری اعلام کرده
آخرین اخبار