اذعان دولت انگلیس به کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا

یکی از مقامات انگلیس اذعان کرده که دولت این کشور در مقابله با ویروس کرونا کوتاهی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور پزشکی دولت انگلیس اعلام کرد مقامات بهداشتی این کشور، برخلاف توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر آزمایش گسترده ویروس کرونا در میان مردم عمل کردند، اما ناکام ماندند.

روزنامه دیلی میرور نوشت سرعت آزمایش ویروس کرونا در انگلیس، کم‌تر از دیگر کشور‌ها از جمله آلمان و کره جنوبی است، زیرا مقامات دولت انگلیس، توصیه سازمان جهانی بهداشت را گوش ندادند و به اشتباه، بر همه‌گیری آنفولانزا متمرکز شده بودند.

گراهام مِدلی (Graham Medley)، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی انگلیس در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: مقامات بهداشت و درمان انگلیس به اشتباه تصور می‌کردند همه‌گیری بعدی در این کشور، نمونه‌ای از آنفلوانزا خواهد بود و به فکر کووید ۱۹ نبودند.

وی افزود: مقامات مسئول، از جمله مدیران بهداشت و درمان، توصیه‌های سازمان جهانی مبنی بر ضرورت آزمایش گسترده، به منظور کند کردن سرعت همه‌گیری ویروس کرونا را نادیده گرفتند و اکنون، سرعت شیوع کرونا در انگلیس، بسیار بالاست.

به نوشته این روزنامه، عدم ایجاد آزمایشگاه‌های سیار آزمایش کووید ۱۹، موجب شد وزارت بهداشت و درمان انگلیس حتی نتواند کارکنان بیمارستان‌ها را آزمایش کند و مهار همه‌گیری از دست برود.

پروفسور مدلی گفته است اکنون دولت انگلیس به علت آماده نبودن برای این همه‌گیری، نمی‌داند که ویروس کرونا چگونه در این کشور منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار