فعال اصولگرا گفت: رهبری گام به گام مسئولان، مردم و تولیدکنندگان را به سمت یک اقتصاد درون‌زا هدایت می‌کنند.

تولید نباید سیر آهسته خود را ادامه دهد/باید کرونا را به فرصتی برای تکیه بر توان داخلی خود تبدیل کنیملاله افتخاری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دستخوش تحریم‌ها، تهدید‌ها و کمبود‌ها بودیم، گفت: وابستگی شدیدی که ایران قبل از انقلاب به غرب داشته منجر به این شد که از نظر اقتصادی، استقلال و اقتدار لازم را نداشته باشیم، به دنبال این موضوع تهدید‌ها و تحریم بیشتر آشکار شد، لذا اکنون نیاز به  اقتصاد قوی و مستقلی داریم تا احتیاجی به کشور‌های دیگر نداشته باشیم و دشمنان نتوانند  از این حربه علیه کشورمان استفاده کنند، به همین خاطر مقام معظم رهبری پی در پی شعار اقتصادی اتخاذ کردند.

او افزود: مقام معظم رهبری با اتخاذ شعار‌های رونق تولید، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند تا گام به گام دست مسئولان، مردم و تولیدکنندگان را بگیرند و آن‌ها را به طرف یک اقتصاد مقاومتی و درون زا ببرند تا بتوانیم نیاز کشور را در داخل خود برطرف کند.

افتخاری ادامه داد: سال گذشته رونق تولید نام‌گذاری شد، برخی اقدامات در راستای این شعار انجام شد؛ مخصوصا در اواخر سال  بیشتر به آن توجه شد و حداقل به اندازه مطالب گفته شده بر روی توسعه تولید برنامه ریزی شد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امسال باید راه توسعه تولید ادامه پیدا کند، بنابراین اکنون نیاز به یک الگو مناسب و کارآمدی داشتیم، تا ابتدا به خود و سپس به جهان ارائه دهیم و این موضوع نیاز به جهش تولید دارد، یعنی تولید نباید سیر آهسته خود را ادامه دهد، بلکه باید عقب ماندگی خود را جبران کند.

او افزود: برای جهش تولید باید همه برنامه ریزی ها سریع‌تر عملیاتی شود و در پیرو آن قوانین و بودجه بندی انجام شود. به نظر من با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ویروس منحوس کرونا  به ما نشان داد که اگر تولیدکنندگان و صاحب نظران کشورمان را درک کنیم و واقعا از آن‌ها کمک بخواهیم  آنها خیلی خوب می‌توانند  توسعه تولید را محقق و حتی جهش تولید ایجاد کنند و تغییراتی در کار خود متناسب با نیاز مملکت دهند.

افتخاری تصریح کرد: فرصتی که الان پیش آمده بسیار خوب است  تا تجربه موفقی از ایجاد جهشی در عرصه تولید از نظر تنوع باشد و شتاب دادن به تولید در برخی صنایع شاهدیم که جهش در حال ایجاد شدن است و اگر در همه عرصه‌ها جهش‌ها ایجاد شود قطعا شعار امسال بسیار بهتر از سال‌های گذشته محقق شود.

او افزود:  در حقیقت باید به جای اینکه از ویروس کرونا آسیب ببنیم، نیمه پر لیوان را ببنیم و این آسیب‌ها تبدیل به فرصتی شود تا توان داخلی خود را پیدا کنیم، بنابراین باید سعی کنیم  نگاه درون زا داشته باشیم و از کشور‌های دیگر که خود درمانده هستند کمک نخواهیم.


بیشتر بخوانید:همه نهاد‌ها برای جهش تولید باید به میدان بیایند/ دولت باید تسهیلات لازم را در راستای تولید ایجاد کند 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار