مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تمهیدات لازم برای آمادگی هر چه بیشتر در برابر خطرات احتمالی ناشی از سیلاب و خسارات ورزش باد شدید در ۲۴ ساعت آینده در برخی از نقاط این استان اتخاذ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با ادامه فعالیت امواج ناپایدار و سامانه بارشی در استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق شدید موقتی، احتمال تگرگ، وزش باد شدید در سراسر استان سمنان و با شدت بیشتر بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شرقی دور از انتظار نیست.

او افزود: احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌ها، کاهش دید افقی ناشی از مه‌گرفتگی به ویژه در نواحی کوهستانی و خسارات ناشی از وزش باد شدید وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کاهش شدت بارش‌ها و وزش باد از روز جمعه در این استان، تاکید کرد: با توجه به شرایط فصلی و متغیر بودن الگو‌های بارشی، هرگونه تغییر در شرایط جوی و نحوه فعالیت سامانه بارشی اطلاع رسانی می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود.

او یادآور شد: در این مدت، شهمیرزاد با چهار درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار و ایوانکی با ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان سمنان بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۹ درجه و بیشینه دما ۱۹ درجه سانتیگراد بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار