روزنامه گاردین گزارش داد که در بحبوحه شیوع کرونا، ذخیره مالی بسیاری از شرکت‌های انگلیسی رو به اتمام بوده و این شرکت‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین نوشت که با توجه به محدودیت مالی شرکت‌های انگلیسی احتمال ورشکستگی و انحلال بسیاری از آن‌ها و در نتیجه رشد فزاینده بیکاری وجود دارد.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد: پس از آن که یک نظرسنجی نشان داد اکثر شرکت‌های انگلیسی فقط به مدت سه ماه پول نقد یا ذخیره مالی دارند، مقامات تجاری هشدار داده‌اند که زمان این شرکت‌ها برای حفظ و بقای خود در بحبوحه شیوع ویروس کرونا رو به اتمام است.

اتاق بازرگانی انگلیس اعلام کرد شرکت‌های سراسر این کشور دچار کاهش چشمگیر فروش داخلی و خارجی شده‌اند و قرنطینه موجب شده است بسیاری از شرکت‌ها به مرز ورشکستگی برسند و این امر همچنین موجب می‌شود بسیاری از افراد شغل خود را از دست بدهند.

در یک نظرسنجی از حدود ۶۰۰ عضو اتاق بازرگانی انگلیس، ۶۲ درصد هشدار دادند که سه ماه بیشتر پول نقد برای هزینه‌های خود ندارند. اتاق بازرگانی انگلیس - که این نظرسنجی را در روز‌های پایانی مارس و زمانی که انگلیس وارد قرنطینه شد انجام داده است - هشدار داد بر اساس این یافته اوضاع در هفته‌های آینده بدتر خواهد شد.

این نگرانی وجود دارد که تقریبا یک میلیون شغل در سراسر انگلیس در یک ماه آینده در خطر ورشکستگی قرار بگیرند و با وجود تلاش‌های دولت این کشور برای کاهش تاثیرات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا و کاهش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس، باز هم آن‌ها به سختی برای تامین پول نقد مورد نیاز خود تلاش می‌کنند.

آدام ارشال، مدیر کل اتاق بازرگانی انگلیس، گفت این بیماری همه‌گیر لطمه سنگینی به مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی در سراسر انگلیس وارد کرده است. وی از دولت این کشور خواست به واکنش خود به این بحران برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر سرعت ببخشد.

وی گفت بخش زیادی از شرکت‌ها نمی‌توانند برای دریافت کمک هفته‌ها یا ماه‌ها منتظر بمانند.

تورستن بل، مدیر اجرایی بنیاد رزولوشن (Resolution Foundation) گفت اگر دولت با پرداخت یارانه دستمزد موافقت نکند، میزان بیکاری در انگلیس "غیرقابل تصور" خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار