هواشناسی استان مرکزی از تداوم باد شدید خبر داد.

پیش بینی تداوم باد شدید در استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سرعت وزش باد امروز نسبتا شدید خواهد بود و در برخی از نقاط بطور لحظه‌ای تا ۶۰ حدود کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. طی روز‌های جمعه و شنبه وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد یافت.

مرادی افزود: بررسی‌ها نشان دهنده تداوم ناپایداری‌های ضعیف همرفتی تا روز شنبه در استان می‌باشد که موجب افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و رگبار در برخی از نقاط استان (عمدتا نیمه شمالی استان) خواهد شد.

او اضافه کرد: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی و بررسی تصاویر ماهواره نشان می‌دهد انتقال توده‌های گردوخاک به مناطق غربی کشور عراق در استان مرکزی نیز موجب کاهش دید افقی شده است که پیش بینی می‌شود طی ساعات آتی بتدریج از غلظت ذرات کاسته شود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: روز یکشنبه جوی پایدار در استان پیش بینی می‌شود. اما بررسی‌های فعلی ورود یک سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور را نشان می‌دهد که در صورت عدم تغییر در الگوی نقشه‌ها از روز سه شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.