رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد گفت: برای اولین بار در استان یزد، عکسبرداری هوایی بوسیله پهپاد و تولید داده های مکانی کل شهر یزد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید بیکی، رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد در خصوص  اولین فاز اجرایی پروژه عکسبرداری هوایی بوسیله پهپاد، گفت: با استفاده از پهپاد، تولید داده های مکانی شهر یزد جهت تولید عکس هوایی خام، عکس هوایی یکپارچه (اورتوفتو) و مدل ارتفاعی سطح (DSM) در فروردین امسال اجرایی شده است.

او افزود: در راستای روزآمدسازی سامانه اطلاعات مکانی شهرداری یزد و در جهت استفاده از تصاویر در سامانه های شهرداری، سازمان فاوا شهرداری یزد اقدام به برداشت عکس هوایی از محدوده قانونی و حریم شهر یزد نموده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد ضمن اشاره به این نکته که در این پروژه بالغ بر بیست و چهار هزار هکتار توسط پهپاد فتوگرامتری برداشت میگردد گفت: اولین فاز اجرایی این پروژه، برداشت عکس هوایی توسط پهپاد بر مبنای عکس های فوتوگرامتری می باشد که این فرآیند در حال حاضر شروع و تا اواخر فروردین ماه به پایان می رسد.

او ادامه داد: آغاز عملیات تصویر برداری توسط پهپاد از سطح شهر از تاریخ سیزده فروردین ماه شروع شده که موضوع آنها عکسبرداری هوایی بوسیله پهپاد و تولید داده های مکانی شهر یزد بوده است.

بیکی خاطر نشان کرد: که این روش عکسبرداری با پهباد نسبت به روش های دیگر، دارای هزینه کمتر، کیفیت متناسب و سرعت مناسب در آماده سازی عکس هوایی یکپارچه می باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.