معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صرف ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابان زدایی و ایجاد پوشش گیاهی در اراضی بیابانی این استان طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جلا لی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۱۳ میلیارد ریال منابع مالی در سال گذشته (۹۸) از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای کاشت، توسعه، مراقبت و نگهداری گونه‌های کشت شده در اراضی بیابانی استان سمنان اختصاص یافت.

او افزود: در همین راستا انواع گونه‌های مقاوم به خشکی و کم‌آبی از جمله تاغ، آتریپلکس و قره‌داغ در راستای مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار در اراضی بیابانی شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه، میامی و سمنان درسطح ۲۷۵۰ هکتار سال گذشته کاشته شده است.

جلالی اجرای طرح بوته کاری و کنترل رواناب در اراضی بیابانی استان سمنان را از برنامه‌های این اداره کل در سال جدید عنوان کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی در اراضی بیابانی شهرستان‌های سمنان، گرمسار و شاهرود انجام شده و با اختصاص اعتبار، بوته‌کاری در این اراضی آغاز می‌شود.

او ابراز داشت: در حال حاضر طبق برآورد، بیشترین کانون‌های بحرانی فرسایش بادی با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت در شهرستان شاهرود و کمترین آن با ۱۵ هزار هکتار وسعت در شهرستان گرمسار قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.