آمار مبتلایان به کرونا در بوشهر به ۱۰۰ نزدیک شد/ برخی‌ها کرونا را جدی نگرفتند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تا کنون ابتلای ۹۹ نفر به ویروس کرونا در استان به تایید رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹ نفر شامل ۵۸ مرد و ۴۱ زن است.

او افزود: دو مورد جدید که نمونه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام‌شده، زن و شوهر ۴۷ و ۴۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند که با یک بیمار که پیش از این نمونه آزمایش کرونایش مثبت شده بود در ارتباط بوده‌اند و در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا امروز ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۸۰ نفر از آنان شامل ۵۱ مرد و ۲۹ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر شامل ۸ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است

کشمیری ادامه داد: رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن در میان ایرانیان است، اما امسال متفاوت با سال‌های قبل است و برای شکست زنجیره کرونا باید در خانه بمانیم.

او افزود: بعضی‌ها با تصور غلط می‌گویند ما به طبیعت می‌رویم و دستان خود را می‌شوییم، ماسک می‌زنیم و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم، اما در واقع چنین تصوری وجود ندارد و آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، هایپر مارکت، بانک‌ها و ادارات ضروری است.

کشمیری افزود: بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد، برخی مردم به‌اندازه کافی این بیماری را جدی نگرفته‌اند.

او عنوان کرد: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: هم استانی‌ها در صورت مسافرت در دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به تارنمای safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه و فرم مربوط را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.