رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۸ مورد مثبت ابتلا به کرونا در شهرستان جهرم تایید و تعداد مبتلایان به ۶۷ مورد رسید.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: با شناسایی ۸ مورد جدید تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهرم به ۶۷ مورد رسید، ۲ نفر از بیماران عضو یک خانواده هستند.

او افزود: امروز سه شنبه دوازدهم فروردین، نتیجه ۴۱ نمونه ارسالی دیگر را دریافت کردیم که در پی آن ۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی و تعداد کل موارد ثبت شده در جهرم به ۶۷ مورد رسید.

رحمانیان ادامه داد: در بین بیماران امروز ۵ نفر خانم و ۳ نفر آقا دیده می‌شود. خانم‌ها ۱۹، ۱۵، ۳۶، ۴۲ و ۵۴ ساله و آقایان ۲۷، ۵۴ و ۶۲ ساله هستند؛ ۲ نفر از این مبتلایان جدید از بخش کردیان، ۱ نفر از بخش سیمکان و بقیه جهرمی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های استان و اهتمام ما در شناسایی هر چه بیشتر موارد جدید، تلاش کردیم با بررسی سوابق تماس افراد مبتلا در روز‌های اخیر نمونه‌های بیشتری را برای تشخیص به مرکز استان ارسال کنیم. بطوریکه در دو روز گذشته حدود ۱۲۰ نمونه از بیماران مشکوک ارسال شده که در حال حاضر منتظر دریافت پاسخ ۸۰ نمونه باقیمانده هستیم.

او با اشاره به سابقه فامیلی در چند نفر از بیماران جدید، گفت: بررسی سوابق و بیماریابی فعال معاونت بهداشت باعث شناسایی بیمارانی جدیدی می‌شود که علائم اختصاصی را از خود بروز نداده اند و در مراحل اول بیماری هستند؛ مثل بیماران امروز که ۲ نفر از آن‌ها عضو یک خانواده هستند.

رحمانیان با تاکید مجدد بر شرکت نکردن در دورهمی‌ها گفت: تعطیلات پیش رو روز‌های حساسی است که نیاز به توجه بیشتر به هشدار‌ها احساس می‌شود. از همشهریان عزیز می‌خواهیم سیزده امسال را درخانه بمانند و از رفتن به طبیعت بپرهیزند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار