روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» در گزارشی با تاکید بر لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران خواستار پیروی کشور‌های جهان از چین علیه اقدامات غیرانسانی آمریکا در قبال ایران شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی زبان «ساوت چاینا مورنینگ پست» چاپ هنگ کنگ در گزارشی با تاکید بر لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، کشور‌های جهان باید با پیروی از چین، ضمن حمایت از ایران، اقدامات غیرانسانی آمریکا را [علیه ایران] محکوم کنند.

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: «بسیاری از رسانه‌های جهان توجه خود را بر پوشش اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور‌های غربی متمرکز کرده اند، این در حالی است که سختی‌ها و مشکلات کشور‌های غربی [که تقریبا ثروتمند نیز هستند] در رویارویی با کرونا به هیچ عنوان قابل مقایسه با مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا بر ایران و مردم این کشور تحمیل کرده است، نیست.»

این روزنامه در گزارش خود آورده است: رسانه‌های غربی توجه چندانی به رنج مردم ایران در شرایط فعلی ندارند. از سوی دیگر، این رسانه‌ها نه تنها شرایط دشوار مردم ایران در سایه تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا را پوشش نمی‌دهند بلکه سعی دارند به گونه‌ای حافظ اقدامات غیرانسانی آمریکا در قبال ایران بوده و آن را از انتقادات جهانی مصون نگه دارند.

در گزارش این روزنامه با اشاره به اظهارات یک مقام ایرانی در خصوص تأثیر تحریم‌های آمریکا در مقابله ایران با ویروس کرونا آمده است: ایران به منظور شکست کرونا در این کشور از جامعه بین المللی درخواست کمک کرده است و برای نخستین بار از صندوق بین المللی پول درخواست وام کرده است. این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بدون توجه به این درخواست‌ها گفته بود «آمریکا به اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.» واشنگتن همچنین همزمان با سال نوی ایرانی‌ها و در حالی که این کشور با بحران کرونا مواجه است، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرد.

این روزنامه در گزارش خود به وعده‌های دروغین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص کمک به ایران اشاره کرد و نوشت ترامپ برخلاف اظهارات خود درباره آمادگی ارسال کمک به ایران، نه تنها کمکی نکرده است بلکه شرایط را برای ارسال کمک سایر کشور‌ها به ایران دشوار کرده است.

تاکنون فقط چین، هند و امارات، ایران را برای مقابله با کرونا یاری کرده اند.

این روزنامه در پایان آورده است در چنین شرایطی جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و یا دست کم در راستای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار