بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تعویق اقساط بانکی برای حمایت از کسب و کار‌ها آسیب دیده از کرونا، با سرپیچی بانک‌ها مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه از ورود ویروس منحوس کرونا به کشور می گذرد و برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری کسب و کارها یکی یکی چراغ مغازه های خود را خاموش و با دستور رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، کرکره ها را پایین کشیده اند.

توقفی یکباره در کسب و کارها نه تنها ایران بلکه جهان را با رکود قابل توجهی مواجه کرده است. البته که احتمال یک دستکاری بیولوژیک در این بسیار قوی است اما هنوز اثبات آن قطعی نشده است. موضوعی که بیش تر برپا لطمه اقتصادی بنا شده و جان بسیاری از مردم جهان را نیز می گیرد. 

از روزهای پایانی سالی که گذشت، دولت با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و توزیعی به فکر مراعات حال کسبه افتاد و اولین گام را با اعلام تعویق اقساط سه ماهه وام های کسب و کار و قرض الحسنه برداشت.

گامی که رئیس کل بانک مرکزی بارها و بارها در رسانه ها تاکید و از مدیران بانکی خواست تا از گرفتن اقساط اینگونه وام ها تا اردیبهشت 99 خودداری کرده و اقساط کسر شده از حساب گیرندگان تسهیلات را به حسابشان بازگرداند. اما داستان به اینجا ختم نشده و متاسفانه برخی از بانک ها از اجرای این دستور العمل همچنان سرباز می زنند و اقساط را از حساب مشتریان خود کسر می کنند.

همین امر منجر شد تا معاون بانک مرکزیکسر اقساط وام قرض‌الحسنه از حساب مشتریان و ضامنین غیرقانونی را اعلام کند و  از مردم بخواهد تا  تخلفات را به اداره رسیدگی به شکایات اعلام کنند.

متاسفانه چند بانک معدود هستند که در قبول این بخشنامه ممناعت می کنند و به کسر جریمه و اقساط آن از مشتریان خود می کنند و به نظر می رسد هنوز شرایط سخت ایجاد شده برای کسبه را درک نکرده است.

خانی زاده، یکی مشتریان بانکی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شکایت زد دروخواست وی برای تعویق اقساطش توسط  یکی از بانک های نیمه خصوصی  گفت: بارها بخشنامه بانک مرکزی را به آن ها نشان دادیم و این بانک مدعی شد که به آن ها بخشنامه ای با این مضموم اعلام نشده و همانجا جریمه دیرکرد اقساط را نیز از حساب من کسر کرد.

وی افزود: متصدی این بانک از من خواست با شعبه مرکزی تماس بگیرم و از آنها درخواست تعویق اقساط را برای فروردین ماه کنم من هم با شعبه مرکزی تماس حاصل کردم که متاسفانه آن ها هم پاسخ مبنی بر عدم دریافت بخشنامه را داد. به نظر می رسد بانک مرکزی ظرف مدت هفته گذشته اسامی بانک ها متخلف را همراه با جریمه از عدم اجرای دستور رسمی دولت را ابلاغ کند.

ناهماهنگی سیستم بانکی در چنین شرایطی ناشی ضعف رویه های اداری میان دستگاهی و یا عدم پذیرش دستورات مرجع بالادستی است که این امر منجر به سردرگمی بانک ها می شود. بهتر است بانک مرکزی حوزه نظارت بر چنین شرایطی که قبلا در وام ازدواج هم رخ داده بود را بیش از پیش تقویت کند.

حال شما گیرندگان تسهیلات و مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در صورت مواجهه با این مورد می توانید بانک مورد نظر را به ما معرفی کنید تا ما در صدد برطرف شدن این مشکل برآییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
سید میثم
۱۷:۲۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
من بهمن98 ی وامی از مهر اقتصاد برداشتم و بعد اون جریان کرونا جوری رو بازارم تاثیر گذاشت که بخاطر اون هم مغازه وهم ماشین وهر چی داشتم ونداشتم فروختم و چیزی برام نموند
الانم بانک فشار اورده میخواد خونه ای که تو رهنش گذاشتیم به مزایده بذاره من باید چیکار کنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
از طریق دیوار فروش بزنید
شاید قبل بانگ
به قیمت مناسب فروش رفت
یا خودتون شرکت کننده مزایده باشید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بانک کشاورزی روداب سبزوار بدون اجازه از حساب من برداشت میکنه بعد هم پیام تشکر میفرسته چرا کسی جلو این بانک هارو نمیگیره تازه سود سر سال وام ازواجم 109تومن مال خانمم 118 تومن چطو محاسبه کردن دولت خودش گفته ندین سه ماه رو حالا دیر کرد هم گرفتن اون هم با هم فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رگبار
۱۱:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بانک اقتصاد مهر اقساط را به تعویق نینداخته و جریمه و تأخیر دیرکرد و وجه التزام اضافی از مشتریان دریافت می کنند و مرتباً توسط پیامک و تلفن مشتریان را تهدید می کند.
Iran (Islamic Republic of)
خرم
۱۷:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
با سلام متاسفانه بانک مسکن شعبه لار هر روز تماس میگیره و درخواست اقساط فروردین و اردیبهشت میکنه و دیر کرد رو هم حساب کرده، وقتی میگیم دولت اعلام کرده میگن به ما ربطی نداره برای خودشون یه چیزی اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
م م
۱۷:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بانک نوسعه وتعاون همچنان به برداشت وام کرده ودیرکرد وجریمه هارو ار ضامنان گرفته وبه کسی پاسخ نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
برای خودم خیلی متاسفم همه انتخابات شرکت کردم همیشه کارم بحث کردن بادیگران بود ولی اشتباه میکردم ازاون مسولینی که حتی اختیاربانکهای خودشون روهم ندارن الکی یه چیزرواعلام میکنن مردم روتودردسرمیندازن من ازبانک رفاه کرج وام قرض الحسنه گرفتم اون سه ماهی روکه دولت گفت ندادم الان توبدترین شرایط که به پول احتیاج دارم بیماردارم حساب خودمو وضامنام روبستن جلوی اوناهم ابروم رفت بانک هم میری میگه بایدبریزی همینه که هست هیچ مسوولی هم جوابگو نیست هرجازنگ زدم یه شماره الکی دادن ثبت شکایت هم کردم حالامیفهمم همش الکیه ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی آشوب
۱۲:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر بنده قصد وامی که طبق اعلام خبرگزاری ۳ ماه عقب افتاد بخاطر کرونا،با وجود اینکه قشد اسفند ۹۸ را پرداخت کردم وفقط فروردین و اردیبهشت را پرداخت نکردم،۴۰ هزار تومن جریمه دیر کرد کارمزد برایم اعمال شد
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۸:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
بنده هم در شعبه نبش بهار کرج بانک صادرات وام با بهره بالا سه ماه را بدون اطلاع با سود و هزینه اخطار 5 هزارتومان خورده‌ای یکجا 7میلیون و خورده ای برداشت کرده اند.این انصافه؟
Iran (Islamic Republic of)
اعظم فتاحي
۱۱:۳۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بنده هم از بانک مهراقتصاداردکان يزد، وام امتيازي چهاردرصد داشتم که زير بار نرفتن جريمه زيادي هم دادم.حتي بخشنامه بانک مرکزي رو هم نشونشون دادم گفتن ما اينا برامون نيومده. فقط قرض الحسنه هاي مربوط به ازدواج و بيماريهاي صعب العلاج رو شامل ميشه. تعجبم که چطور هيچ کي رسيدگي نميکنه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
با سلام .بانک کشاورزی که برای ما که قسط دو ماه فروردین و اردیبهشت را ندادیم پیامکش برای ضامن رفت و کلی جر و بحث .بانک مسکن که الان قسط پرداخت کردیم قسط معوقه و جریمه زده .به قول دوستان این حرف را نمیزدید هر جور میشد به هر بد بختی جور میکردیم قسط را پرداخت میکردیم .
Iran (Islamic Republic of)
آیدین لطفی
۱۳:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۹
بنده از بانک مهر اقتصاد شعبه امام زاده حسن بر اساس امتیاز سپرده ام وام قرض الحسنه دریافت کرده ام اما طی تماس با بانک تعویق اقساط را قبول نمیکنند و میگویند فقط قرض الحسنه های دستوری شامل میشود و شامل شما نمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۳:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
من قسط بانک ملت کم کردن ازحسابم ملت آزادی شیراز کارت صامن مسدود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ایمانی
۲۰:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این چه مملکته بی صاحابیه که هرکی واسه خودش یه قانون جدا تعیین میکنه ازبانک مهراقتصاد وام برداشتم جریمه ازم گرفته درصورتی که اسفندماه رو پرداخت کردم چون گفتن3ماه تنفس من 2ماه فروردین واردیبهشت رو پرداخت نکردم حاضرم تااخرقسط جریمه بدم اما تسویه نکنم بخاطر جریمه ها اما امیدوارم هرکی دستش توکاره همه رو پس بده وخرج دوادکتر بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کسی بفکر مانیس صداتون ب هیچ جا نمیرسع .باید خودمون بفور خودمون باشیم.من الان ۵ بچه دارم .قسطی ی خونه شهرک گلستان دادن قسطشو نداشتم بدم .خونه رو میخوان بگیرن ازم.هرچی هم میگیم صبرکنین فرصت بدین انگارن انگار .فق بفکرخودشونن بانک ها پس ماچی چراهیچ کسی کمکی نمیکنع .دوروزدیگ خونه رو میفروشن ماهم ت کوچه .
Iran (Islamic Republic of)
هیس
۰۵:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من دوماه از قسط فروردین واردیبهشتو ندادم حالا که رفتم قسط خرداد ماهو بدم میگن دوقسط فروردین واردیبهشت هم مانده که باید تسویه شود میگم کار نبود پول هم نبود متصدی بانک میگه اگه نداری چرا وام میگیری.سوالم اینه آقای وزیری که نمیتونی این قانون ندادن اقساطو بزاری غلط میکنی با هفت جدو آبادت حرف الکی میزنی.مردم واسه خرج شکمشون مونده بودن بیان قسط وامو بدن.
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۱۷:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام.ماهم نه بانک آینده به تعویق انداخت و نه بانک ملی،
البته بانک ملی که خیلی عالی عمل کردسود و چهارماه رو از حساب برداشت کرد،کارت ضامن روهم مسدودکردن.واقعا دم همگی گرم.خیلی به مردم خدمت کردید،لاقل اعلام نمی‌کردید که میشه به تعویق انداخت مردم داشتن اقساطشونوباهرسختی بود جورمیکردن،الان سودش روهم گرفتن،واقعانمیدونم چی بگم...
Germany
عباس ارجمندی
۱۷:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام و احترام
متاسفانه بانک ملت با اینکه اصلا قسط معوقی تا اسفند نداشتم. من به خاطر دستورالعمل دولت قسط تاکسی خودم رو در ماه فروردین و اردیبهشت پرداخت نکردم که با تهدید بانک جهت عدم پرداخت روبه رو شدم.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن براهویی
۱۴:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام طبق بخشنامه بانک مرکزی اقساط دو ماه فروردین و اردیبهشت وام ازدواج بانک ملت زاهدان پرداخت نکردم برج سه چون کارمزد سال است صد هزار است ولی سیستم از من 2272000ریال گرفت و صد هزار از حسابم برداشت کرده ودو ماه را هم جریمه زده است لطفا بگید چکار کنیم چرا دولت به بانکها اعلام نمی کنه ما خبری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن براهویی
۱۴:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام بنده هم طبق بخشنامه بانک مرکزی اقساط دو ماه فروردین و اردیبهشت بانک ملت نریختم چون نداشتم ولی حالا بانک ملت با اینکه برج سه را پرداخت کردم و برج سه کارمزد سال آخر است صد هزار بود و سیستم از من 2272000 کم کرد صد هزار از حسابم برداشت کردند و دو برج راهم جریمه زدندمیگند باید پرداخت کنید لطفا راهنمایی کنید چرا.....در ضمن وام ازدواج است
Iran (Islamic Republic of)
ایرج داوری
۱۳:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام بنده مبلغ ۱۵ میلیون وام با۲۲درصد سود دریافت کرده ام حدود ۵ میلیون تومان سود امده به خاطر طرح کرونا بنده ۳ ماه قسط واریز نکردم حالا مسولین بانک سپه شعبه سعدی قزوین اظهار میکنند که باید واریز کنم درصورتیکه ماهم درمملکتی زندگی میکنیم که ازکرونا اسیب دیدیم لطفا راهنمابی کنید ایا باید واریز کنیم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بانک کشاورزی شعبه زرین دشت فارس

از کل همه چی رو میخوان. اصل و سود و سودسود .و....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
منم بانک انصار و بانک مسکن وام داشتم هم معوق زدن هم جریمه دیرکرد زدن روش
فقط بانک رسالت اقساط رو کسر نکرده که جای تقدیر داره
بانک مرکزی که نمیتونه حتی رو بانکهای دولتی نظارت کنه چجوری میخواست قیمت ارز رو کنترل کنه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
طبق حرف دولت که ۳ قسط را به انداخته بودند،الان بانك ملت سمنان. میدان امام رضا.ع.، می گوید سه قسط اسفند تا اردیبهشت را به اضافه جریمه باید پرداخت کنید.
ممنون میشم رسیدگی بفرمایید.
۱۰ خرداد ۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ميخواستم منم إعلام كنم كه امروز با من هم تماس گرفتن و گفتن اقساط معوقه رو تا ٣روز ديگه بايد پرداخت كنيد نميدونم واقعا چرا دولت رسيدگي نميكنه والا به لا ما از همين مردم هستيم بيگانه كه نيستيم چرا رسيدگي نميكنه با اين شرايط اقتصادي افتضاح و هزينه هاي بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام بانک ملت دیر کرد این سه ماه حساب کرده به کی بگیم دردمون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام بانک مهر اقتصاد شعبه اسدآباد همدان زیر بار دولت ومصوباتش نمیره .من امروز خاستم قسط خرداد برادرمو پرداخت کنم تا رمز دوم دادم آسان پرداخت بانک سه تا قسط استمهالی قبلی رو از حسابم برداشت کرد .واقعا صد رحمت به ایران خودرو وسایپا
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بانک ملت اواسط اردیبهشت ۳ قسط پرداخت شده ماه‌های قبلیو برگردونده به حساب و الان چهار قسط با هم + دیرکردش سررسید شده ؛
شعبه پرداخت کننده هم میگه کاری از دستمون برنمیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام و احترام
در خصوص به تعویق انداختن وام های قرض الحسنه در شهر بابل بانک قرض الحسنه مهر ایران مسئولین بانک میگن که هیچی معنی نداره باید هر سه قسط اسفند و فروردین و اردیبهشت باید پرداخت بشه و تعویق نمی افته واقعا اگر اینه پس این همه صحبت های رئیس بانک مرکزی و بقیه همش الکی بوده
United States of America
حسن
۱۶:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
بانک مهر اقتصاد اصلا زیر بار بخشنامه بانک مرکزی نمیره و میگه اون بخشنامه برای وام هایی هست که دولت تامین میکنه و بانک ما جداست.
وام من قرض الحسنه هست و مطابق با بخشنامه بانک مرکزی باید به تعویق بیوفته، حتی خود بانک مهر اقتصاد اعلام کرده توی سایت درخواست کنید تا به تعویق بندازیم، حالا من یک ماه پیش توی سایت درخواست زدم و هنوز درحال پیگیری هست و حالا از شعبه زنگ زدن میگن یا همین امروز واریز کن یا حساب ضامنین رو میبندیم، اخه این چه وضعشه
بش میگم صبر کنید تا نتیجه درخواستم بیاد میریزم میگه نه من دارم بت میگم شاملت نمیشه.
مگه اینا تحت نظارت بانک مرکزی نیستن؟ چرا بانک مرکزی هیچ نظارتی نمیکنه، فقط حرف میزنه
خواهشا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام من از بانک مهر اقتصاد وامی گرفتم بماند که ۹ میلیون داد ۱۸میلیون گرفت اخر بهمن ۹۸اخرین قسطمو پرداخت کردم تموم شد نتونستم به خاطر کرونا مدارکمو بگیرم امروز ۳۱اردیبهشت ۹۹اخطاریاز طرف بانک اومده برای اقساط به تعویق افتاده به بانک زنگ زدم مسئول بانک میگه ده هزار تومان بدهی داشتی ندادی العانم یه اخطار برات فرستادیم اونم ۹هزار تومان جمعا ۱۹بیار بریز خلاص شو میگم وقتی من بدهی ندارم چرا باید ۱۹ پول بدم میگه این حرفارو ول کن بریز خلاص شو واقعا متاسفم برای خودم و مردم بدبختی که گرفتار این بانک های نزول بگیر شدن دولتم مردمو رها کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک مهر اقتصاد ساعت ده شب زنگ زده به ضامنین که این بابا اقساطش را نداده و تهدید قضایی کردند که فلان می کنیم و بهمان می کنیم
من اصلا کاری ندارم که بانک مرکزی بخشنامه زده اقساط قرضالحسنه مشکلی ندارن و از قضا توی سایت خود بانک هم هست نامردا چرا ساعت ده شب زنگ زدین به ضامن جلوی خانواده اش و ابرو بردین
Iran (Islamic Republic of)
محمد وفایی
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
بانک رفاه شعبه مصلی مشهد با توجه به اینکه اعلام شده اقساط قرض الحسنه مانند وام ازدواج نباید برداشت بشه در دوره 3 ماهه کرونا اما متاسفانه هم این ماه هم ماه پیش تمامی اقساط مربوط به این دوره رو از حساب ضامن برداشت کردند و حتی کوچکترین اطلاع قبلی هم به ما ندادند . بهشونم اعتراض میکنیم میگن که دستور بانک مرکزیه و اونها خودشون برداشت میکنند و ما هیچکاره هستیم
Germany
ana
۱۱:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام وخداقوت. بانک توسعه تعاون دروازه تهران اصفهان ورفاه سپاهانشهر هم گفتندبرای وام کالا هم بخشنامه نیامده فقط برای وام‌های قرض الحسنه است وماکارنداریم مردم به خاطرکرنابیکارندبایدقسط وامتان راپر اخت کنیدحتی گفتنداین شامل شغل ورزشی نمیشه گفتندشامل شغل‌های دیگه است. یعنی ماهاجزء فضاهستیم که شامل شغل مانیست وام هاچه فرقی باهم دارندوام وام است دیگه. الان من بیکار چطوری بایدقسط بدهم 3روزوقت دارم وگرنه هم ضامن ها وهم بانک چکم رابه اجرامی زارند. من الان چکارکنم؟ ازکی کمک بخواهم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام وخداقوت
Estonia
مهدی
۰۱:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ی فکر اساسی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرااسدی
۰۰:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام من یه کارگر هستم از اسفند شرکت بسته شده تا الان هنوز باز نشده من چطورقسط وام به بانک پست بانک بدهم با این شرایط توخرج بچه هامم موندم یه حرفی می زنید پاش وایسید
Iran (Islamic Republic of)
Saeedeh
۲۱:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به منم دیروزاز بانک ملی پیام اومده که کارتم به دلیل پرداخت نکردن قسط مسدود شده.پیگیر شدم میگن تعویق اقساط به دلیل کرونا شامل این وام نمیشه. این در حالیه که دقیقاً از وقتی که تعویق اقساط اعلام شد دیگه به من پیام برای پرداخت اقساط نیومد درحالی که هرماه این پیام رو میدادن اگه این مورد شامل وام من نمی شد پس چرا پیام ندادن که وام پرداخت کنم.حالا علاوه بر اینکه باید همه قسطاروباهم پرداخت کنم جریمه دیرکردهم باید بدم وگرنه کارتم مسدود میمونه.خواهش می کنم راهنمایی کنید من باید چیکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
پبمان
۱۶:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام. من از بانک سپه وام ازدواج گرفته بودم. اسفند رو پرداخت کردم ولی فروردین و اردیبهشت رو پرداخت نکردم. امروز حساب ضامنم بسته شده و گفتن باید جریمه فروردین رو هم بدید. البته امید داشتیم با پول بیمه بیکاری اقساطو بدیم که اونم دولت تدبیر و امید ....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
بانک ملت دو ماه قسط رو از حسابم برداشت کرده بدون اینکه اطلاعی بدهد. مگه قانون برای همه ی بانک ها نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدباقر
۱۶:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام الان بانک ملت پیام داده که اقساط شما معوق شده درصورتی که طبق گفته دولت باید به اخر اقساط واکذارشود احتمالا از ضامن من کم میکنند کجا باید شکایت کنم فکر نکنم کسی جوابگو باشد چون اگر به سرپرستی بگویم طرف بانک را میگیرد چطور دولت انقدر قوی نیست که بانکها حرف اورا نمیخوانند واهمیت به اونمیدهند چرا...کجا باید شکایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
امروز هم از بانک ملت به من زنگ زدند. به ضامنم هم زنگ زدند. رفتم بانک گفتند هیچ بخشنامه یا دستورالعملی مبنی بر عقب انداختن اقساط به ما ابلاغ نشده. سررسید اقساط من 27 هر ماه هست. جالبه فقط قسط اردیبهشت رو ندادم که دیروز باید میدادم. یعنی یک قسط سررسید شده اون هم یک روز از سررسید گذشته و بانک زنگ زده.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام . از طرف بانک توسعه تعاون هم به خودم زنگ زدن هم ضامن . بعد که رفتم بانک گفتم که مگه بانک مرکزی نگفته که به تعویق بیفته اقساط . رییس بانک گفت بانک مرکزی برا خودش گفته . بانک مرکزی کیلوچند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دیروز از بان مهر اقتصاد شعبه جهاد کرمان با بنده تماس گرفتن که چرا اقساط خود را پرداخت نمی‌کنید.. تازه وام بنده قرض الحسنه است.. آخه چطور بانک مرکزی هست که بخشنامه ای رو داده هیچ بانکی قبول نمیکنه.. مگر شما به داد من برسید به شرطی که حرفتون باد هوا نباشه..
Iran (Islamic Republic of)
روح الله غنودی
۲۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.اینجانب کاسب در شهرستان قایمشهر هستم.با توجه به شرایط کلی بازار و شرایط پیش آمده..باید یک مثل قدیمی را یاد اوری کنم.هر چه بگندد نمکش میزینم .وای به روزی که بکندد نمک.
Germany
کیا
۱۸:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
همسر من از موسسه مهر اقتصاد وام گرفته که ما فکر میکردیم بانکه در واقع موسسه هستش الکی روش زدن بانک
همسر من شغلش مربوط به صنایع دستی میشه مورد ۱۰ تو بخشنامه که وقتی حضوز
ری رفت بانک گفتن اوکیه شما شامل اینکه قسط ۳ ماه رو عقب بندازین میشین
فقط درخواست بدین از طریق سایت
من ۳ اردیبشت درخواست دادم
۳ روز پیش پیگیری کردم همینطوری داره جریمه میاد روش تماس گرفتم به بانک از اونجا به صورت پله ای به من شماره تماس دادن تا جایی که من الان ۷ شماره تماس دارم که برای تک تمشون موضوع رو توضیح دادم هیچ پیگیری نکردن حتی شماره تسهیلاتم رو هم نپرسیدن تازه با ضامنمون هم تناس گرفتن آبروی مارو بردن
فقط خدا لعنتتون که
خدا شاهده من تا آخر این قضیه وایسادم و اگر پاسخگو نباشید این قضیه رو دادگاهی میکنم کوتاه نمیام مگه ما مچل شماییم که رئیس جمهور یه چیزی اعلام میکنه بانک مرکزی تایید میکنه بعد بانک ها انگار نه انگار
Iran (Islamic Republic of)
حامد مولایی یاور
۱۷:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از بانک مهر اقتصاد وام گرفتم هیچ پیامکی یا تماسی مبنی بر اینکه شما اقساطتون عقب افتاده یا برای پرداخت قسط اقدام نمایید دریافت نکردم ولی امروز نامه اخطاریه برام اومده خدایی چیکار باید کرد من سه ماه کسب و کارم خوابیده از کجا بیارم قسط بدم چرا این بخشنامه بانک مرکزی برای بانکهایی مثل مهر اقتصاد سندیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
mona
۱۰:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من و همسرم اسفند 98 از بانک ملی وام گرفتیم و رییس محترم بانک مرکزی گفتن نیازی نیست قسط های فروردین و اردیبهشت و بدید خودم گوش کردم اخبار
حالا رفتم بانک میگه نه جریمه شدید و این حرفا الکی هستش و کسی به ما ابلاغ و بخشنامه ای نکرده ؛خدا از سرتون نگذره که حرفاتون رو هواست و کسی قبولشون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش قسط وام ازدواج خرداد ماه هم به تعویق بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از بانک مهر اقتصاد برای وام قرض الحسنه پیام اموده که به جهت عدم پیگیری بعدی با غید فوریت 2 قسط عقب افتاده رو پرداخت کنید
ما که پرداخت کردیم تازه جریمه هم گرفتن برای روزها ولی بانک ها عامل بدبختی و ربا تو کشور و از کرونا اینا بدترن...
Iran (Islamic Republic of)
Shima o
۱۶:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مایک وام کالا ویک وام دیگه از بانک مهراقتصادداریم که اقسطاش میشه ماهی یک تومن.همسرم کاسبه والان سه ماهه داریم ازجیب میخوریم.دیگه هیچی نداریم.کلی چک به بدبختی وقرض وقوله پاس کردیم حالاامروز نامه اومده ازبانک مهراقتصاد .مگه نگفتن سه ماه به مردم رحم میکنن.اینجوری؟سه ماه یکجاباجریمش؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش سوادی
۲۰:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من تهران زندگی میکنم از بانک صادرات خیابان شوش شرقی خیابان ارج وام ازدواج گرفتم.از برج ۱۲ برام پیامک نیامد برای اقساط وام ازدواجم ۱۳۸۹/۲/۲۱دیدم پیامک اخطار اومد که وامتون عقب افتاده جریمه خورده ۳ماهه باید بیاید پرداخت کنید.اخه چرا ااااااااااا یا نگید به مردم که ۳ماه قسط ندید یا چرا اینطور بیچاره میکنید خدارو خوش نمیاد.
تو این ماه رمضان من و خانومم با زبان روزه همش داریم نفرین میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رحمان رضایی
۱۲:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام..به هیچ عنوان بانکها،هیچ بانکی دستور رییس بانک مرکزی و رییس جمهور را درباره تعویق اقساط بانکی قبول ندارن و مرتبا تماس میگیرند و اسناد و تضامین رو به اجرا گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۰:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بانک رفاه آبادان حساب ضامناروبسته ومیگه بایدکامل تسویه کنم تاحساب ضامناروبازکنه.من شوهرم بیکاره وتوخرج خودمون موندیم .اگرکه اعلام کردیدپس،درست رسیدگی کنید.ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سه ماهی که اعلام کردند وام های کسب و کار به تعویق افتاده بانک ها بیشتر فشار میارن که قسطاتون عقب افتاده بیایید پرداخت کنیدمیگم چرا میگه فقط برای وام های قرض الحسنه بوده الان چیکار کنیم کی جواب گو هست
Iran (Islamic Republic of)
علی می بالی
۱۵:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از بانک انصار وام دارم زنگ زدن که پرداحت کنم مگر تا سه ماه تخیر نیو فتاده چرا مگن بریزید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۱۳:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام و خسته نباشید
بانک کشاورزی تو طرح بخشودگی سه ماهه وام ازدواج حساب ضامن رو مسدود کرده و گفته باید هر سه ماه رو پرداخت کنید تا مشکل حسابتون برطرف بشه .
اگه اعلام به بخشودگی وام ازدواج نمیکردین خیلی بهتر بود تا اینجوری برای مردم مشکل و نارضایتی درست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش اصلا نمیگفتن که اقساط سه ماه بحالت تعلیق در میاد تا مردم تکلیف خودشونوبدونن چطور وقتی کشور قرنطینه ونیمه قرنطینه است باید قسط بدیم تو خرج خودمونم موندیم به والله نیازهای اولیه زندگی راهم تواین شرایط نمیشه تامین کرد کی جوابگوی این وضعیته حالاتازه باید اقساط راهم با دیر کردش به بانک خیلی محترم ملت تقدیم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عسگر حسین پور
۱۳:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.با توجه به صدور دستور از طرف دولت مبنی بر عدم واریز وام به بانکها ولی متاسفانه بانک مهر اقتصاد همچنان تاکید بر واریز اقساط مینماید خواهشمند است رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت اعلام میکنه که بخاطر شرایط کرونایی وام ازدواج سه ماه به تعویق افتاد امروز از بانک رفاه کوهپایه اصفهان زنگ میزنن سه ماه وامتون عقبه نیارین بدین از ضامن کم میشه این چه وضعیه برا ملت درست کردین
نمیتونین عمل کنین حرف
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت اعلام میکنه که بخاطر شرایط کرونایی وام ازدواج سه ماه به تعویق افتاد امروز از بانک رفاه کوهپایه اصفهان زنگ میزنن سه ماه وامتون عقبه نیارین بدین از ضامن کم میشه این چه وضعیه برا ملت درست کردین
نمیتونین عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۹:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
آخه چقد دروغ من رفتم بانگ ملت وام تاکسی هست میگه اصلا برای تاکسی اقساط این سه ماه نبوده دیرکرد هم باید بدی مگه تاکسی کسب و کار نیست باید چه خاکی به سرمون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرخی صالح آبادی
۲۰:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
مثل اینکه بانک ملت پاشو کرده تو یه کفش که اقساطشو هرجور شده از مردم تو این وضعیت به زور بگیره .امروز برام از بانک ملت مسیج اومده که اگه ندی از ضامنات کم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۰:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خدایش ملت رو به بازی گرفتین وبا آبرومردم بازی میکنید اخه این کاریه که اعلام میکنید از رسانه ها که اقساط وام ازدواج سه ماه به تعویق انداخته شده امروز مورخ 99/2/11 برای ضامنم اخطاریه صادر شده آبروم رفت پیش بنده خدا .ریاست بانک مرکزی اگه توان نظارت بربانک ها رو میداشت به بخش نامه اش عمل می شود نه اینکه بانک ها سلیقه ای عمل کنن یه بانک به تعویق بندازه یه بانک عمل نکنه .اگه نمیتونید استعفا بدیدقربان
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۱:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.
بانک ملت از اسفندماه ما رو معطل کرده و هی میگن "دستورالعملش اومده ولی نرم افزارش نیومده". و میخوان مارو مجبور کنن اقساط رو واریز کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان گرامی بنده دو تا وام قرض الحسنه دارم یکی از بانک رفاه یکی از بانک مهر ایران هر دو این بانک ها پیامک اخطار میاد ولی از بانک پرسیدم گفتن ایم پیام سیستمی میاد و مشکلی نیست میتونید 3 ماه اقساط رو عقب بندازید نگران پیامک نباشید و از بانک خودتون شخصا پیگیری کنید برای بنده که اینطوری بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بانک ملت اواسط اردیبهشت ۳ قسط پرداخت شده ماه‌های قبلیو برگردونده به حساب و الان چهار قسط با هم + دیرکردش سررسید شده ؛
شعبه پرداخت کننده هم میگه کاری از دستمون برنمیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین بابایی
۲۰:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام ازبانک مهر اقتصاد چندین با ربه طریق مختلف بامن ارتباط گرفتند وتحدید میکنند اگه اقساط عقب افتاده راپرداخت نکنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کردواز ضامنین مطالبه میکنیم بانک مهراقتصاداصفهان شعبه چهاراه تختی..خواهشن رسیدگی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۳:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام من دو تا وام ازدواج از بانک ملی گرفتم هر روز دار سود میگیرش اقساطشم میاد کدوم پیگیری یه ماه الان درخواست پیگیری دادن
United States of America
ناصر
۰۷:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولا بارها اعلام کردن تاسه ماه پرداخت نکنید بعدچرا همون موقع ازسامانه درخواست خبری نبود ولی الان ملت روگرفتار کردن وحسابهاروبستن
United States of America
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده از بانک مهر اقتصاد وام قرض الحسنه گرفتم ولی اینها هم مصوبه رو اجرایی نمیکنن و میگن بیا قسط بده.این یعنی چی. چه خبره تو را به خدا
Iran (Islamic Republic of)
سعید منصوری ملکی
۰۵:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک ملت و بانک صادرات هیچ کدام اقساط وام ازدواج و وام اشتغال زایی را عقب ننداخته اند شعب بانک شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بانک ملت اواسط اردیبهشت ۳ قسط پرداخت شده ماه‌های قبلیو برگردونده به حساب و الان چهار قسط با هم + دیرکردش سررسید شده ؛
شعبه پرداخت کننده هم میگه کاری از دستمون برنمیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۰۰:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از بروجرد من یه کاسبم الان تقریبا دو ماهه که تعطیلم که برای پرداخت اقساط وام به بانک مهر اقتصاد مراجعه ولی بابت اقساط میگویند باید دیر گرد وجریمه پرداخت کنید ویک همچین دستور العملی به ما ندادن شغل من ارایشگریه باید با توجه به بسته بودن میبایست چطور علاوه بر اقساط جریمه نیز پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعیدکریمی
۱۵:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام الان بانک صادرات هر3ماه وباهم ازحساب مشتری کم کرده الان ماباید چیکار کنیم شما یه راه حل بذار من شخصا بانک مرکزی هم میرم.
Iran (Islamic Republic of)
رضاحسینی
۱۴:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک ملت
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی حیدری
۱۴:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام من از بانک رفاه شدیدا شاکی هستم چون تو ماه های اسفند و فروردین و اردیبهشت طبق اعلام بانک مرکزی نباید از مشتری قسط گرفته بشه منتهی هی ازسمت بانک داره واسه من پیام پرداخت اقساط و همچنین پرداخت جریمه اقساط تو ماه های ذکر شده میاد این مملکت متاسفانه نه مسئول درست و حسابی داره نه کسی که به درد مردم مظلوم برسه از زنجان دارم بهتون پیام میدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم از بانک کشاورزی وام داشتم زنگ زدن برای اقساط گفتم مگه نه اعلام کردن سه ماه اقساط تعویق بیفته گفت اون فقط واسه وام قرض الحسنه هست وام شما جعاله مسکن هست...آیا این درسته؟ مگه وام جعاله مسکن قسطاش از آسمون میاد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من وام قرض احسنه از بانک مهر ایران برداشتم .از طرف سازمان بهزیستی اسفند ماه 98 رفتم بانک گفتم باید قسط پرداحت کنیم میگن اره پرداخت کنید .چرا الکی تو رسانها اعلام میکنید اقساط نمیخواد بریزن ولی بانک از ما میگیره از کجا بیارم خب . ما باید به کجا شکایت کنیم تا رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۰:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یه وام ازدواج برداشتم از بانک ملت کارگر رستوران هم هستم با این وظعیت بیماری و ماه رمضان مغازه تعطیل شده و بنده بیکار شدم الان از بانک زنگ زدن گفتن باید بریزین اگه قسطو ندین جریمه میشین بعد گفتن این ابلاغیه به تمسخر هم گرفتن ترو خدا یه رسیدگی کنین این بود اون همه وعده دادن به داد مردم برسین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من امروز وام فروردین را دادم جریمه کم کرده
لطفا بررسی کنید
مگر نگفتند به تعویق بیافتند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخشنامه کردن وام قرض الحسنه و کسب و کار به تعویق میفته
بانک صادرات برا وام من که کسب و کاره هم به تعویق ننداخته هم جریمه کرده تا کی میخواید حرفی رو که از دهن در اومده نه از جای دیگه بزنید زیرش
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قسط برداشت شده ی اسفند من تو بانک رسالت اردیبهشت برگشت به حسابم با جریمه ی دیرکردی که الان جلوش اومده. یعنی دو ماه بعد از برداشت برگردوندن و جریمه ی اسفند تا به حال هم زدند!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام برامن احضاریه دادگاه از طرف بانک مهر اقتصاد اومده که فردی که ضامنش شدم قسطش به تعویق افتاده رفتم بانک گفت آقا اگه تا شنبه نریزه چکتون رو اجرا میزاریم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من از دوتا بانک ملی و توسعه تعاون وام گرفتم ماهی 1800 و 1080 تومن هرکدوم
تو اخبار و رسانه گفتن سه ماه عقب میفته
الان هم جریمه شدیم هم عقب افتادگی در کار نیست چون وام قرض الحسنه نبوده
این واقعا یعنی چی؟
الان سه ماه عقب افتادگیو چطوری پرداخت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق
۱۳:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من وام ازدواج بانک پارسیان داشتم.امروز ۱۱ اردیبهشت ۹۹ رفتم تو بانک میگه از حساب ضامناتون بر نمیداریم.از حسابای بانکای دگه خودتم بر نمیداریم ولی سه قسط عقب افتادی و دیکرد اومده روش.
چرا تکلیف بانکارو مشخص نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک صادرات‌ هم میگه باید پرداخت کنید خواهشمندیم‌ پی گیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محیا‌رویین تن
۱۹:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ هستش که من این متن رو مینویسم و صبح امروز از بانک ملت با من تماس گرفتن که قسطتتون دو ماه عقب افتاده و باید پرداخت کنید وگرنه جلوی حساب ضامنتون رو میبندیم .
کاش فقط حرف نزنن و عمل کنن ما کا داشتیم قسطامونو میدادیم با هر بدبختی بود چرا گفتین پرداخت نکنیم که الان با یه مبلغ خیلی بیشتر مجبور شیم کاسه ی چه کنم چه کنم دستمون بگیریم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا چرا فقط اگه میخواستین همشو یه جا بگیرین چرا یعنی فرصت دادین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بانک ملت اواسط اردیبهشت ۳ قسط پرداخت شده ماه‌های قبلیو برگردونده به حساب و الان چهار قسط با هم + دیرکردش سررسید شده ؛
شعبه پرداخت کننده هم میگه کاری از دستمون برنمیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام لطفا در مورد قسط وام بانک مسکن شفاف سازی کنید دولت گفته ندیدولی بانک داره دیرکرد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما رفتیم بانک میگه اگه میتونی همه قسطها رو یه جا بدی الان نمیخواد بدی خوب اونجوری که بدتره
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ عشرتی
۲۱:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مغازه دارم با جواز کسب وام گرفتم مغازه پوشاک دترم کرج وام گرفتم از تجارت وفوامین هر دو می گن به شما تعلق نمی گیره پس تعویق افساط برای کی اعلام شده مغازه تا اول اردیبهشت بسته بوده اجاره برق شارژ مجتمع همه مونده ۱۵۰میلیون چک برگشتی الان ماه رمضان مجلسی زنانه از تعطیل بد تره تاره بنده کرونا گرفتم الان ۱۵ روره خونه قرنطینه ودرمان میکنم شما راهنمایی کنید چه گلی سر بگیرم دولت تدببر وامید
از کرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
چرا اخه دروغ میگن من از بانک صادرات شعبه دروازه ارک وام ازدواج برداشتم ابرومو برده به ضامن زنگ زده خب الان ندارم وامو بدم چرا کسی رسیدگی نمیکنه اخه؟همش حرف درد ما بد بختارو کسی نمیشنوه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تعویق اقصاط فقط واسه پولداراست من پانصد تومان قصط دارم ده بار زنگ زدن پیام دادن که باید اقصاط روباید پرداخت کنی
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۰۶:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از بانک قرض الحسنه مهر وام گرفتم قسط فروردین ندادم رفتم بانک گفتند فقط کسایی که شاغل هستند در صورت داشتن مجوز لازم مورد قبول است درصورتی رئیس بانک مرکزی گفتند برای تمامی وام های قر ض الحسنه هست نه بخش بخصوصی ؟چرا یک بار بخاطر مردم کاری انجام نمیدن واقعادوراز انصافه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل اسحاقی
۰۵:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
بانک های رفاه. حکمت ایرانیان ، تجارت، مهر قرض‌الحسنه، انصار، و مسکن رحم نکردن دقیقا مانند گزارش شما علت عدم دریافت بخشنامه را عنوان نمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام والا انصافم خوب چیزیه چرا تورسانه اعلام کردین اقساط به تعویق افتاده امروز زنگ زدن میگن به شما تعلق نداره چرا من یک راننده ام چه طوری تو اوضاع کرونایی مسافر جمع میکردم باید میرفتم در خونه هارو میزدم بابا این همه حرف زدین حالا میگن باید سه ملیون قسط میریختین چه طوری چه بخورن بچه هام اخه کیه جواب بده بانک ملت مگه کم درامد داره چرا مردم و گول زدین یک ملیون ریختن به خساب مردم همه چیو عوض کردن بابا مردم ودریابید اخه
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۲:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا هر چی شنیدیم در مورد قسط و وام و عدم گرفتن سه ماه قسط، یه کدومش واقعیت نداشت، امروز از ضامن من سه تا قسط یه میلیونی کسر شده، والا بلا، تو این وضعیت نداریم، تورو خدا مسئولین به داد ما برسن
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۲:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا هر چی شنیدیم در مورد قسط و وام و عدم گرفتن سه ماه قسط، یه کدومش واقعیت نداشت، امروز از ضامن من سه تا قسط یه میلیونی کسر شده، والا بلا، تو این وضعیت نداریم، تورو خدا مسئولین به داد ما برسن
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۲۳:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وام ازدواج.بانک صادرات نه تنها هزینه دیرکرد رو میگیره بلکه مبلغی به عنوان هزینه ابلاغ اخطاریه از حساب کسر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
اسمعیلی
۱۵:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. وقت بخیر. بانک رفاه کارگران شعبه امیر کبیر شیراز کد820امروز مورخ 99/2/8بدون اینکه به ضامن من تماس بگیرد ساعت 2بعد از ظهر قسط اسفندماه 98رو از حساب ضامن کم کرده. درصورتیکه اقساط اسفند و فروردین و اردیبهشت به پایان دوره موکول شده، پیگیری کنید. بسیار سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر عرفانی
۱۴:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به بانکهای ملت شهرستان بهشهر از استان مازندران مراجعه کردیم میگفتم اصلا چنین بخشنامه ای به دست ما نرسیده بنده شدیدا با اینکار همه چیزمو از دست میدم خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانک مسکن اراک شعبه مصطفی خمینی و ملی شعبه قیام اراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئول نا محترم کاش وعده نمیدادی تا یه کم کم پول وام رومیزاشتیم کنار تا الان مجبور نشیم سه ماه رو یه جا بدیم
Canada
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
تمامي بانك ها دارن جريمه مي كنن و دائم به ضامنا زنگ مي زنن با اينكه وامم قرض الحسنه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا مردم چقدرباید دروغ بشنوند همه بانکها دارند قسط میگیرند چرا دروغ اخه!!!
آخرین اخبار