مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: در پروسه ازبین بردن پسماند‌های پزشکی تمامی پسماند‌های پزشکی همراه با آب آهک دفن شده سپس آهک بر روی آن ریخته می‌شود از این رو هیچ نگرانی در مورد دفع این نوع پسماند‌ها در تبریز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با رعایت تمامی اصول ایمنی و بهداشتی در پروسه ازبین بردن پسماند‌های پزشکی تمامی پسماند‌های پزشکی همراه با آب آهک دفن شده سپس آهک بر روی آن ریخته می‌شود از این رو هیچ نگرانی در مورد دفع این نوع پسماند‌ها در تبریز وجود ندارد.

اصغری  افزود: سلامتی شهروندان و پاکبانان عزیز، اولویت ما در سازمان مدیریت پسماند است که در این راستا ضدعفونی مستمر تجهیزات و ایمن‌سازی پاکبانان شهر را در دستور کار قرار دادیم.

او با اشاره به تجهیز پاکبانان شهر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: در پنج مرحله دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار پاکبانان قرار دادیم که از طریق دستگاه‌های مربوطه و نماینده‌های تحویل داده شده است.

او در خصوص جمع‌آوری و دفن پسماند‌های پزشکی نیز گفت: در بحث پسماند‌های پزشکی، مسئولیت بی‌خطرسازی آن‌ها با شرکت تولیدکننده و خود بیمارستان است و پس از آن دفن اصولی و بهداشتی آن بر عهده سازمان مدیریت پسماند است که به بهترین شکل و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.