هشدار سازمان‌های جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره شیوع کرونا

سازمان‌های جاسوسی آمریکا از ماه‌ها قبل درباره شیوع ویروس کرونا به کنگره این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به گفته ۵ منبع اطلاعاتی آمریکا، سازمان‌های جاسوسی این کشور در پی جمع‌آوری اطلاعات برای ارائه تصویری دقیق از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان هستند. 

رویترز به نقل از یکی از این منابع نوشت: اولین گزارش محرمانه نهاد‌های جاسوسی آمریکا در زمینه کرونا در ژانویه سال ۲۰۲۰ به کنگره این کشور ارائه شد که در آن درباره شیوع این بیماری هشدار داده شده است.

رویترز در گزارش خود یادآور شد ویروس کرونا که در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین مشاهده شد، تاکنون نزدیک به ۷۴۰ هزار نفر در ۲۰۰ کشور  جهان را آلوده کرده است.

پیش از این نیز روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه و فوریه به دولت در خصوص خطر ویروس کرونا هشدار دادند، اما کاخ سفید با کم اهمیت دانستن این خطر در انجام اقدامات ضروری در زمان همه گیری این بیماری ضعیف عمل کرد.

واشنگتن پست به نقل از مقامات دولتی آگاه از گزارش آژانس‌های اطلاعاتی نوشت: در این گزارش‌ها اشاره‌ای به زمان احتمالی شیوع این ویروس در آمریکا و اقدامات خاص به این منظور نشده است، اما در خصوص احتمال گسترش جهانی آن هشدار داده شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار