مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دومین سامانه بارشی سال جدید حداقل ۱۲۲ شهر و روستای استان را فرا گرفت.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: بارش‌های ۳۰ نقطه این سامانه بین ۲۰ تا حدود ۵۰ میلی متر بوده که منجر به طغیان برخی رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی برخی معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از محور‌های مواصلاتی استان شده است.

وی افزود: این سامانه از عصر یکشنبه در استان فعال شد و فعالیت آن تا بامداد امروز ادامه داشت و حدود ۱۹ شهرستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار، راسک، مهرستان، سراوان و سوران را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه از ایستگاه‌های «کهنوک میرآباد لاشار» نیکشهر ۴۷، «مسکوتان» فنوج ۴۴٫۵، «انجیرک» مهرستان ۴۱٫۵، «اسپکه» نیکشهر ۴۰، «چاه محمد» دلگان و «سرمیچ» نیکشهر ۳۱، «بناب» مهرستان ۳۰، «ابتر» ایرانشهر ۲۹، «گورک احمد آباد» دلگان و «آشار» مهرستان ۲۸ میلی متر باران گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه این سامانه در حال خروج از کشور است، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا چهارشنبه شرایط برای رشد ابر و رگبار ناچیز و پراکنده در بعدازظهر‌ها در ارتفاعات شرقی استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: پایان هفته برای مناطق شمالی استان افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان عنوا کرد: امروز نیز دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.