قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تا به امروز ۹۶ درصد مردم استان اردبیل از طریق تماس تلفنی تحت غربالگری بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افشین فتحی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل افزود: تا به‌حال ۷۷۰ تست آزمایش کرونا در استان انجام شده و روزانه ۶۰ مورد تست جدید انجام می‌شود.

او با اشاره به نبود مشکل تخت بیمارستانی در استان بیان‌کرد: ساختمان تروما بیمارستان امام خمینی (ره) با ۱۲۰ تخت، بیمارستان امام رضا (ع) با ۱۰۰ تخت و بیمارستان سبلان با ۱۵۰ تخت در اردبیل برای این امر مهیا شده و در شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بیمارستان‌های این شهرستان‌ها امکان پاسخگویی به بیماران را دارند.

او اضافه‌کرد: ۴۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونا در مرحله اول آماده داریم و برای احتیاط بیشتر ۱۶۰۰ تخت بستری نیز تجهیز شده است.

فتحی با اشاره به اینکه کادر درمانی در استان با وجدان‌کاری کامل فعالیت می‌کنند و مشکل پزشک نداریم، افزود: ۵۵۰ پرستار و ۱۰۰ نفر با قرارداد ۹۸ روزه مشغول خدمات به بیماران کرونایی بوده و از لحاظ تجهیزات پزشکی از قبیل ماسک و گان و مواد ضدعفونی کننده مشکلی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مردم استان تا به حال غربالگری شده‌اند، گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم استان سالم بوده و کمتر از ۲ درصد مشکوک به ویروس کرونای علامت‌دار بوده که در این میان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی ارجاع داده شده و تنها ۶۰ نفر بستری شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار