استاندار گلستان گفت:باید به غربالگری ویروس کرونا در شهر‌ها سرعت ببخشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در روستا‌های استان که ۸۷۰ هزار جمعیت دارد با سرعت زیادی غربالگری انجام شد، اما در جمعیت شهری یک میلیون نفری این غربالگری با کندی در حال انجام است و به نظر می‌رسد بیش از ۵۰ درصد در شهر‌ها انجام نشده است.

حق شناس گفت: از شهروندان تقاضا می‌شودکه با همکاری خود به دانشگاه علوم پزشکی، بسیج سپاه پاسداران کمک کنند که غربالگری زودتر انجام شود.

او گفت: غربالگری به کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند کمک می‌کند که اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دانشگاه علوم پزشکی سریع نسبت به درمان آن‌ها کمک کند.

فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه خبر از کاهش ۶۰ درصدی مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به هفته‌های اول اسفند ماه داد و گفت: در یک مقطع زمانی،۱۶ بیمارستان در استان درگیر بودند، اما اکنون به ۱۲ بیمارستان رسیده است.

او افزود: حتی بیمارستان‌هایی هم هست که یکی یا ۲ بیمار کرونایی بستری دارد مانند بیمارستان آزادشهر.

فاضل گفت: بیمارستان صیاد شیرازی که زمانی ۱۷۰ بیمار داشت، اکنون ۷۷ مریض داخل بخش‌ها دارد و ۴۳ مریض نیز در آی سی یو بستری هستند.

او در ادامه از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و محیطی از شیوع پیک دوم بیماری ویروس کرونا در استان جلوگیری کنند.

فاضل گفت: تعداد ۴۰۰ نفری که دربیمارستان‌ها بستری هستند اگر به صفر برسد شاید یک روند یک ماهه یا دو ماهه بخواهد پس باید مواظب باشیم همانطور که از شیب هزار و ۲۰۰ مبتلا به ۴۰۰ نفر رسیدیم به صفر برسیم.

روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی گلستان نیز در مورد عملکرد پلیس گفت: در ۵۷ نقطه ایست کنترلی صورت گرفت و همکاران ما در این مدت جریمه ۵۰۰ هزار تومانی،۶۰ دستگاه خودرو را انجام دادند.

او گفت: ۳۵ دستگاه خودرو توقیف و حدود هزار و ۷۰۰ مورد نیز برگشت به مبدا داشتیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.