در شرایطی که جامعه با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بیش از ۵۰۰ متخصص برق در ۲۵۰ پست فشار قوی، چراغ تامین برق و انرژی را در استان فارس روشن نگه داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اعلام کرد: در روز‌های گذشته با اجرای پویش در خانه ماندن و کاهش آمد و شد‌ها ضرورت تامین برق و انرژی به ویژه برای مصارف خانگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

غلامرضا نصیری سرپرست شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با تاکید بر لزوم تداوم پویش ماندن در خانه برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا و با اشاره به حمایت صنعت برق از کادر درمانی کشور با کمپین#صنعت_برق_همیشه_بیدار، اظهار کرد: خادمان مردم در شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با تمام تلاش و توان می‌کوشند تا برق و انرژی مورد نیاز برای مصارف خانگی، صنعتی و سایر موارد مصرف را تامین کنند.

نصیری با بیان اینکه در هر نوبت کاری در شرکت برق منطقه‌ای استان فارس ۳۰۰ نفر اپراتور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: به همین منظور ۹۰ نفر به صورت آماده به کار در گروه‌های تعمیراتی و ۳۰ نفر از معاونان و مدیران این شرکت به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات و ایجاد هماهنگی برای فعال بودن فرایند تامین برق و انرژی در استان فارس هستند.

سرپرست شرکت برق منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: از جمله بخش‌های فعال و تاثیر گذار در تامین برق و انرژی واحد دیسپاچینگ است، کارشناسان و مدیران این حوزه با نظارت کامل و ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند تا در شرایط حساس کنونی تامین برق دراین استان با خدشه مواجه نشود.

او گفت: در حال حاضر ۲۰۰ ایستگاه فوق توزیع و ۵۰ ایستگاه انتقال برق در استان فارس فعال است و در هر نوبت کاری در این مراکز بیش از ۵۲۰ نفر در کنار نیرو‌های پشتیبانی کننده فعالیت می‌کنند تا این چرخه فعال بماند.

برپایه این گزارش، شرکت برق منطقه‌ای فارس با برخورداری از ۱۵ هزارکیلومتر شبکه برق رسانی که حدود ۱۳ درصد کل کشور است، در بین برق‌های منطقه‌ای سراسر کشور مقام اول را دارا است، این شرکت با داشتن ۲۶۸ پست انتقال برق رسانی، در رده دوم کشور قرار دارد.

این شرکت مسئولیت برق رسانی به ۲ استان فارس و بوشهر را به عهده دارد. برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور، از موقعیت قابل توجهی برخوردار است و برق مازاد بر تولید خود را از طریق شبکه‌های انتقال به ۶ استان همجوار، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد منتقل می‌کند و در این زمینه نیز مقام سوم تولید برق در سطح کشور را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار