معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۱۷ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، این آمار در استان کرمان به ۲۵۱ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری مجازی خود با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، آزمایش کرونای ۱۷ نفر دیگر مثبت شد، تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان را تاکنون ۲۵۱ نفر اعلام کرد.

او افزود: با احتساب تعداد نفرات ذکر شده، مجموع کرونایی‌های استان کرمان از آغاز اپیدمی (اول اسفندماه ۹۸) تا امروز دوشنبه (یازدهم فروردین ماه) به ۲۵۱ نفر رسید.


دکتر طباطبایی با بیان اینکه از ۶۶ مورد آزمایش صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته، جواب آزمایش ۱۷ مورد (۸ مورد مرد و ۹ مورد زن) مثبت اعلام شده است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را در شهرستان رفسنجان (یک مورد آقا ۳۳ ساله) که دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده، داشته ایم که با احتساب این یک مورد فوتی، مجموع جانباختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان به ۲۶ مورد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا در استان کرمان تاکنون هزار و ۷۲۳ مورد بستری به علت بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان گزارش شده است.

 

او افزود: از این تعداد هزار و ۱۶۲ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بوده که مورد تست آزمایشگاهی قرار گرفته اند (تعدادکل آزمایش‌های صورت گرفته در این بازه زمانی هزار و ۴۶۴ مورد بوده است) و جواب آزمایش ۲۵۱ نفر تاکنون مثبت اعلام شده است که میانگین سنی افراد مبتلا به این بیماری در استان ۵۱ سال بوده است.

دکتر طباطبایی با اشاره به موضعیت مکانی ۱۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان گفت: از ۱۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا، ۱۳ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و ۲ مورد نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم بوده اند.

 

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های سطح استان ترخیص شده و مجموع بهبودیافتگان به ۱۵۷ نفر از آغاز اپیدمی تاکنون رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون ۴۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر در بخش ICU و مابقی در بخش‌های ایزوله عفونی بستری هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار