نقش تسهیل‌گری، هماهنگی و برنامه‌ریزی دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : در سال «جهش تولید» با توجه به نقش تسهیل‌گری، هماهنگی و برنامه‌ریزی دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و نیز براساس دستورالعمل‌ها، علاوه بر حفظ اشتغال موجود برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان برنامه داریم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه«حسن عزیزی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : کارآفرینی و اشتغال اولویت اول برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ بود و تدوین سند اجرایی سه ساله اشتغال استان با هدف رسیدن به متوسط نرخ بیکاری کشور مهمترین اقدام اجرایی در این حوزه است.

او از پرداخت ۳۲۹ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزا از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و اعتبارات ویژه مناطق زلزله زده در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت : از محل پرداخت این تسهیلات در استان، سه هزار و ۸۰۸ فرصت شغلی ایجاد شده است.

او افزود: سه هزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو از جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفری استان، نقش مهمی در مردمی کردن اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد دارند.

عزیزی گفت: درحوزه صیانت از نیروی کار و روابط بین کارگران و کارفرمایان نیز با حضور ۲۸۱ تشکل کارگری و کارفرمایی و شورا‌های اسلامی کار و مراجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در سطح استان به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی می‌کنیم.

او افزود: به منظور کاهش مراجعات کارگرانی که در اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimehbikar.mcls.gov.ir توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است و تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران در آن ثبت نام کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.